Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları

Year 2018, Volume: 20 Issue: 1, 265 - 280, 01.04.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.316605

Abstract

Bu
çalışmanın amacı, sınıf eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilerin İngilizce öğretimine
yönelik ö-yeterlik inançlarının belirlenmesidir. Bu kapsamda sınıf eğitimi
anabilim dalı dördüncü sınıfta okuyan ve gönüllü olan otuz öğrenci ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda, dört
öğrencinin İngilizce öğretiminde kendisini yeterli, yirmialtı öğrencinin ise
kendisini İngilizce öğretimi noktasında yetersiz bulduğu tespit edilmiştir.
İngilizce öğretiminde öz-yeterlik inancı düşük olan öğrencilerin ifadeleri
incelendiğinde, özellikle konuşma-telaffuz, cümle kurma-yazma ve derse uygun
hazırlık yapma noktasında problem yaşayacaklarını ifade etmişlerdir. Sınıf
Eğitimi Öğrencileri; İngilizce öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarının
düşük olmasının nedenini, teorik ve ezbere dayalı eğitim verilmesine ve İngilizce
derslerinin etkileşim ve uygulama olmadan gramer ağırlıklı verilmesine
bağlamıştır. 

References

  • Bandura, A. (1997). Self efficacy the exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company

Self-Efficacy Beliefs of Students of Primary Education towards Teaching English

Year 2018, Volume: 20 Issue: 1, 265 - 280, 01.04.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.316605

Abstract

References

  • Bandura, A. (1997). Self efficacy the exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section In This Issue
Authors

Dilek İlhan Beyaztaş 0000-0002-7642-9087

Publication Date April 1, 2018
Acceptance Date December 13, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA İlhan Beyaztaş, D. (2018). Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 265-280. https://doi.org/10.17556/erziefd.316605