Bu
çalışmanın amacı, sınıf eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilerin İngilizce öğretimine
yönelik ö-yeterlik inançlarının belirlenmesidir. Bu kapsamda sınıf eğitimi
anabilim dalı dördüncü sınıfta okuyan ve gönüllü olan otuz öğrenci ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda, dört
öğrencinin İngilizce öğretiminde kendisini yeterli, yirmialtı öğrencinin ise
kendisini İngilizce öğretimi noktasında yetersiz bulduğu tespit edilmiştir.
İngilizce öğretiminde öz-yeterlik inancı düşük olan öğrencilerin ifadeleri
incelendiğinde, özellikle konuşma-telaffuz, cümle kurma-yazma ve derse uygun
hazırlık yapma noktasında problem yaşayacaklarını ifade etmişlerdir. Sınıf
Eğitimi Öğrencileri; İngilizce öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarının
düşük olmasının nedenini, teorik ve ezbere dayalı eğitim verilmesine ve İngilizce
derslerinin etkileşim ve uygulama olmadan gramer ağırlıklı verilmesine
bağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | December 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 1 |