BibTex RIS Cite

Türkiye İstatistikî Bölge Birimleri Sınıflandırması'na Göre Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mizah Tarzları

Year 2015, Volume: 17 Issue: 2, 403 - 430, 12.01.2016
https://doi.org/10.17556/jef.09553

Abstract

Araştırma, Türkiye İstatistikî Bölge Birimleri Sınıflandırması’na (İBBS) göre okul öncesi öğretmen adaylarının mizah tarzlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modelindeki araştırmanın örneklemine İBBS’ye göre on iki bölgede bulunan üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı birinci ve dördüncü sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarından tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen toplam 1114 okul öncesi öğretmen adayı alınmıştır. Yerlikaya (2003) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Mizah Tarzları Ölçeği (Humor Styles Questionnaire)” kullanılarak elde edilen veriler non-parametrik ölçümlerden Bonferroni düzeltmeli Kruskall-Wallis H testi ve Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Buna göre, okul öncesi öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri üniversitelerin bulunduğu bölgelere, cinsiyete ve üniversiteye başlamadan önce yaşadıkları yere göre mizah tarzları arasında anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir.

 

Year 2015, Volume: 17 Issue: 2, 403 - 430, 12.01.2016
https://doi.org/10.17556/jef.09553

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Gözde İnal Kızıltepe

Özgün Uyanık

Münevvver Can Yaşar

Fatma Alisinanoğlu

Publication Date January 12, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA İnal Kızıltepe, G., Uyanık, Ö., Can Yaşar, M., Alisinanoğlu, F. (2016). Türkiye İstatistikî Bölge Birimleri Sınıflandırması’na Göre Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mizah Tarzları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 403-430. https://doi.org/10.17556/jef.09553