BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2015, Volume: 17 Issue: 2, 431 - 455, 12.01.2016
https://doi.org/10.17556/jef.02712

Abstract

             Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelemesidir. Bu amaçla 2014-2015 eğitim-öğretim güz yarıyılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Eğitim Bilimleri (PDR) ve Sınıf Öğretmenliği programlarında öğrenim gören 209 öğretmen adayına araştırmacı tarafından geliştirilen “özel gereksinimli bireylere yönelik tutum ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları üzerinde sadece cinsiyetin bir boyutunda önemli bir etkisinin olduğu diğer değişkenlerin ise anlamlı bir etkisinin olmadığı bulunmuştur.

Year 2015, Volume: 17 Issue: 2, 431 - 455, 12.01.2016
https://doi.org/10.17556/jef.02712

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Dilek Yaralı This is me

Publication Date January 12, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Yaralı, D. (2016). Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 431-455. https://doi.org/10.17556/jef.02712

Cited By