Bu çalışmada, Türkçeyi yabancı dil olarak
öğrenenlerin okuma kaygı düzeylerini tespit etmek ve öğrencilerin okuma
kaygılarının cinsiyet, ana dili alfabesi, okumayı sevme durumları, okuma
alışkanlığı kazanma durumları, süreli yayın takip etme değişkenlerine göre
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen
öğrencilerin okuma kaygısını belirlemek için Altunkaya ve Erdem (2017)
tarafından geliştirilen “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Okuma
Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı ikinci yarıyılında
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Malatya İnönü Üniversitesi ve Mersin
Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezlerinde öğrenim gören 170 yabancı uyruklu
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler spss 21.00 programı
yardımıyla istatistiki olarak değerlendirilerek bulgular, alanda yapılmış diğer
çalışmaların sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve bu alanda çalışanlara bazı
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Acceptance Date | November 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 1 |