Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırma, 338 öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırmada “Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği” ve “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler betimsel istatistikler, fark analizleri, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basit doğrusal regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin yüksek, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının ise çok yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin mesleğe yönelik tutumları cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermezken, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere kıyasla yansıtıcı düşünme eğilimlerinin daha yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin yansıtıcı düşünme eğilimlerinin mesleğe yönelik tutumlarındaki varyansın yaklaşık olarak dörtte birini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin mesleğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlamaya yönelik yansıtıcı düşünmelerini geliştirici etkinliklerin düzenlenmesi önerilebilir.
This study aims to examine the relationship between teachers’ reflective thinking tendencies and their attitudes towards the teaching profession. This study using a correlational survey model was conducted with 338 teachers. “Reflective Thinking Tendencies Scale” and “Teaching Profession Attitude Scale” were used. Data were analyzed with descriptive statistics, differential statistics, Pearson Product Moment Correlation Coefficient and simple linear regression. As a result, it was revealed that teachers’ reflective thinking tendencies are at a high level and their attitudes towards the teaching profession are at a very high level. While the attitudes of the teachers towards the profession did not show a significant difference according to gender, it was concluded that female teachers had higher reflective thinking tendencies than males. A moderate, positive and significant relationship was found between teachers’ reflective thinking tendencies (and the scale’s sub-dimensions of continuous and purposeful thinking, open-mindedness, questioning and effective teaching, teaching responsibility and scientificity, researcher, predictive and sincerity, view towards the profession) and their attitudes towards teaching profession. In addition, it was concluded that teachers’ reflective thinking tendencies explained approximately one-quarter of the variance in their attitudes towards the teaching profession. The activities improving teachers’ reflective thinking can be conducted to develop teachers’ positive attitudes towards the teaching profession.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Acceptance Date
: September 24, 2020
|
Bibtex | @research article { erziefd633727,
journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi},
issn = {2148-7758},
eissn = {2148-7510},
address = {},
publisher = {Erzincan University},
year = {2020},
volume = {22},
pages = {573 - 589},
doi = {10.17556/erziefd.633727},
title = {Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki},
key = {cite},
author = {Kozi̇koğlu, İshak and Gönülal, Hamza}
} |
APA | Kozi̇koğlu, İ , Gönülal, H . (2020). Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki . Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (3) , 573-589 . DOI: 10.17556/erziefd.633727 |
MLA | Kozi̇koğlu, İ , Gönülal, H . "Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki" . Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2020 ): 573-589 <https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/58947/633727> |
Chicago | Kozi̇koğlu, İ , Gönülal, H . "Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2020 ): 573-589 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki AU - İshak Kozi̇koğlu , Hamza Gönülal Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17556/erziefd.633727 DO - 10.17556/erziefd.633727 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 573 EP - 589 VL - 22 IS - 3 SN - 2148-7758-2148-7510 M3 - doi: 10.17556/erziefd.633727 UR - https://doi.org/10.17556/erziefd.633727 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki %A İshak Kozi̇koğlu , Hamza Gönülal %T Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki %D 2020 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2148-7758-2148-7510 %V 22 %N 3 %R doi: 10.17556/erziefd.633727 %U 10.17556/erziefd.633727 |
ISNAD | Kozi̇koğlu, İshak , Gönülal, Hamza . "Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 3 (December 2020): 573-589 . https://doi.org/10.17556/erziefd.633727 |
AMA | Kozi̇koğlu İ , Gönülal H . Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. EUJEF. 2020; 22(3): 573-589. |
Vancouver | Kozi̇koğlu İ , Gönülal H . Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(3): 573-589. |
IEEE | İ. Kozi̇koğlu and H. Gönülal , "Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 3, pp. 573-589, Dec. 2021, doi:10.17556/erziefd.633727 |