The purpose of the present study was to analyze secondary school students’ learning outcomes and attitudes of Visual Arts Class in terms of their learning styles, gender, and grade levels. The research was carried out based on the causal-comparative research pattern. Through the convenience sampling method, 211 secondary school students studying in some schools in the city center of Konya were randomly selected and included in the study. ‘Learning Styles Inventory,’ ‘Visual Arts Lesson Achievement Scales’ and ‘Visual Arts Lesson Attitude Scale’ were used as data collection tools. Data were analyzed using an independent sample t-test and one-way analysis of variance. According to the results obtained, it was observed that female students’ attitudes and achievement scores towards Visual Arts Class were higher than male students’ scores. Sixth and seventh-grade students’ Visual Arts Course attitudes were higher than the eighth-grade students’ average scores. As a result of the research, it is observed that the students who had “placing” and “changing” learning styles had significantly higher scores than the students who had “assimilating” and “decoupling” learning styles. It was determined that as the parental education level increased, students’ Visual Arts Class mean scores of achievement and attitude increased. Based on the results, some suggestions were developed for practice.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Acceptance Date
: April 13, 2020
|
Bibtex | @research article { erziefd663063,
journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi},
issn = {2148-7758},
eissn = {2148-7510},
address = {},
publisher = {Erzincan University},
year = {2020},
volume = {22},
pages = {766 - 781},
doi = {10.17556/erziefd.663063},
title = {Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma},
key = {cite},
author = {Kara, Sema}
} |
APA | Kara, S . (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma . Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (3) , 766-781 . DOI: 10.17556/erziefd.663063 |
MLA | Kara, S . "Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma" . Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2020 ): 766-781 <https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/58947/663063> |
Chicago | Kara, S . "Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2020 ): 766-781 |
RIS | TY - JOUR T1 - Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma AU - Sema Kara Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17556/erziefd.663063 DO - 10.17556/erziefd.663063 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 766 EP - 781 VL - 22 IS - 3 SN - 2148-7758-2148-7510 M3 - doi: 10.17556/erziefd.663063 UR - https://doi.org/10.17556/erziefd.663063 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma %A Sema Kara %T Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma %D 2020 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2148-7758-2148-7510 %V 22 %N 3 %R doi: 10.17556/erziefd.663063 %U 10.17556/erziefd.663063 |
ISNAD | Kara, Sema . "Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 3 (December 2020): 766-781 . https://doi.org/10.17556/erziefd.663063 |
AMA | Kara S . Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. EUJEF. 2020; 22(3): 766-781. |
Vancouver | Kara S . Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(3): 766-781. |
IEEE | S. Kara , "Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 3, pp. 766-781, Dec. 2021, doi:10.17556/erziefd.663063 |