Bu araştırmanın amacı, çelişkili atasözleri üzerinden ahlaki ikilem içeren örnek olay aracılığıyla değer aktarımında kullanılabilecek bir uygulama örneği ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada, veri toplama aracı olarak örnek olay kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-213 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzurum ili Yakutiye ilçesinde bulunan iki farklı ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 40 öğrenci oluşturmaktadır. Örnek olay ile toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından okunup incelendikten sonra kategoriler ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin %57,5’i her bireyin davranışlarının ve davranışları sonucu ortaya çıkabilecek durumların kendisini bağlayacağı yönünde, %35’i ise sadece kendisini değil, çevresindeki diğer bireyleri de etkileyebileceği yönünde görüş beyan etmişlerdir.
The objective of this project is to detect the views of middle school students on the value of responsibility through a sample event including a moral dilemma using paradoxical proverbs. In this study qualitative research, case studies were used as a means of data collection. The workgroup of this study is composed of 40 students of 6th grade studying in the spring semester of 2012-2013 academic years in two different middle schools in Yakutiye County, Erzurum. The data collected through case study were worked out by content analyze. Categories and codes were formed after the data was read and studied by the researchers. According to the findings obtained from the research; 57,5 % of the students stated that each individual is responsible for their actions and the states occurring as a result of these actions, while 35% of the students stated that not only themselves, but other individuals around them might be affected, as well.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 2 |