Bu araştırmanın temel amacı, Drama dersini almış okulöncesi öğretmen adaylarının bu derse ve bir öğretim tekniği olarak dramaya yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 47 öğretmen adayından elde edilen verilerle yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adayları; Drama dersinin beklentilerini karşıladığını, Drama dersinin daha verimli geçmesi için öncelikle uygun fiziksel ortamın sağlanması gerektiğini, drama tekniğinin okulöncesi öğrencilerinin çeşitli kazanımlara ulaşmalarını kolaylaştıracağını, drama tekniğinin kullanım sıklığını arttırmak için öncelikle tüm eğitim kademelerine drama dersinin eklenmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
The main purpose of this research is to examine preschool teacher candidates’ views on drama as a course and a teaching method. Research was carried out with data obtained from 47 teacher candidates who completed drama course 2013-2014 academic year, the Kafkas University Faculty of Education, Department of Preschool Education. The survey method was used in the study. The research data were collected using a standardized open-ended interview approach. The results of the study; teachers candidates have stated that drama course met their expectations, physical environment should be created to get more productivity from drama course, drama method will facilitate preschool students' reaching objectives, drama course should be added of all levels of education to increase the frequency of use of drama technique
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 17 Issue: 1 |