Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Bir Ders ve Öğretim Tekniği Olarak Dramaya Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 153 - 174, 06.01.2015
https://doi.org/10.17556/jef.17855

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, Drama dersini almış okulöncesi öğretmen adaylarının bu derse ve bir öğretim tekniği olarak dramaya yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 47 öğretmen adayından elde edilen verilerle yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adayları; Drama dersinin beklentilerini karşıladığını, Drama dersinin daha verimli geçmesi için öncelikle uygun fiziksel ortamın sağlanması gerektiğini, drama tekniğinin okulöncesi öğrencilerinin çeşitli kazanımlara ulaşmalarını kolaylaştıracağını, drama tekniğinin kullanım sıklığını arttırmak için öncelikle tüm eğitim kademelerine drama dersinin eklenmesi gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H.Ö. & Timuçin, E. (2010). The effect of creative drama on student achi- evement in the ınstruction of some development and learning theories. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1741-1746.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2000). Yaratıcı drama öğretmeni yetiştirmenin önemi ve gereklili- ği. Eğitim ve Yaşam Dergisi, 5, 17–18.
  • Akfırat, F. Ö. (2004). Yaratıcı dramanın işitme engellilerin sosyal becerilerinin ge- lişimine etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 9-22.
  • Akoğuz, A. & Akoğuz, M. (2011). Yaratıcı drama etkinlikleri. İstanbul: Final.
  • Aksoy, B & Akkaya, M. (2012, 1-3 Ekim,). Sosyal bilgilerde göç konusunun drama yöntemiyle öğretiminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumunda Sunulan Bildiri, Sinop, Türkiye.
  • Altıntaş, E. & Kaya, H. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz-yeterlik ve tutumları. Erci- yes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28(4), 287-295.
  • Arslan, E., Erbay, F. & Saygın, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş ileti- şim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü Dergisi, 23, 1-8.
  • Aykaç, M. & Adıgüzel, Ö. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yön- tem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 297-314.
  • Bakar, E., Keleş, Ö. & Koçakoğlu, M. (2009). Öğretmenlerin MEB 6. sınıf fen ve teknoloji dersi kitap setleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Ev- ran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 41–50.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Başçı, Z. & Gündoğdu, K. (2011). Öğretmen adaylarının drama dersine ilişkin tu- tumları ve görüşleri: Atatürk Üniversitesi örneği. İlköğretim Online, 10(2), 454-467.
  • Bertiz, H. (2011). İlköğretim okullarında yaratıcı drama yönteminin kullanılması ve yaygınlaşması sürecinde karşılaşılan engeller ve sorunların müfettişlerin gö- rüşleri ile belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40), 34-56.
  • Çam, F., Özkan, E. & Avinç, İ. (2009). Fen ve teknoloji dersinde drama yönteminin akademik başarı ve derse karşı ilgi açısından karşılaştırmalı olarak incelen- mesi: Köy ve merkez okulları örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 459-483.
  • Elitok-Kesici, A. (2014). Drama dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Bay- sal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 186-203.
  • Erkoca-Akköse, E. (2008). Okulöncesi eğitimi fen etkinliklerinde doğa olaylarının neden sonuç ilişkilerini belirlemede yaratıcı dramanın etkililiği. Yayınlan- mamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Genç, H. N. (2005). Eğitimde drama veya dramada eğitim. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (KKEFD), 12, 89-104.
  • Gürol, A. (2003). Okulöncesi öğretmenleri ile okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde dramanın uygulanmasına ilişkin görüşleri. 25.12.2014 tarihin- de http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/158/gurol .htm. adresinden alınmıştır.
  • Güven, A. Z. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıf Türkçe derslerinde drama yönteminin kullanımı üzerine nitel bir çalışma. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2), 52-66.
  • İflazoğlu, A. & Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının güdülenme düzeyleri ile drama dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pa- mukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 61-73.
  • Kaba, H. & Şimşek, P.Ö. (2012). İlköğretim bölümü yüksek lisans öğrencilerinin fen ve teknoloji öğretiminde yaratıcı drama yönteminin uygulanılmasına ilişkin görüşleri (Hacettepe Üniversitesi örneği) 26.12.2014 tarihin- de http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2485- 30_05_2012-22_52_27.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kahyaoğlu, H., Yavuzer, Y. & Aydede, M. N. (2010). Fen bilgisi dersinin öğreti- minde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi. Türk Eğitim Bi- limleri Dergisi, 8(3), 741-758.
  • Kara, Y. & Çam, F. (2007). Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin ka- zandırılmasına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 145-155.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. Basım) Ankara:Nobel.
  • Kılıçaslan, M. & Gün, F. (2011, 27-29 April). Okul öncesi öğretmenlerinin yükse- köğretimde verilen drama dersinin yeterliliğine ilişkin düşüncelerinin ince- lenmesi. Paper presented at the 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • MEB (2013). Okulöncesi eğitim de http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf adresinden alın- mıştır.
  • programı. 15.02.2014
  • Merriam, B. S. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çeviren: Turan, S.) Ankara:Nobel.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. California: SAGE Publications.
  • O'Hara, M. (1997, 8-12 April). Process and product: some perspectives on the ef- fect of presentation and performance in preparing pgce secondary english students to teach drama. Paper presented at the Researching Drama and Theatre in Education. International Conference, University of Exeter,UK
  • Ormancı, Ü. & Ören, Ş. F. (2010). Dramanın ilköğretimde kullanılabilirliğine yöne- lik sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: demirci eğitim fakültesi örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(1), 165-191.
  • Oğuz, A. & Altun, E. (2013). Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumlarına ve utangaçlık düzeylerine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 37-52.
  • Önder, A. (2004). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Kuramsal temelli uygula- ma teknikleri ve örnekleri. İstanbul: Epsilon.
  • Özcan, H. (2004). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğre- timinde drama yönteminin kullanılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Paksu, A.D. & Ubuz, B. (2009). Effects of drama-based geometry instruction on student achievement, attitudes, and thinking level. The Journal of Educatio- nal Research, 102(4), 272-286.
  • Rances, J. N. (2005). Student perceptions of ımproving comprehension through drama as compared topeotry and fiction in college english freshman compo- sition courses. Unpublished doctoral dissertation, Widener University, Ches- ter, PA.
  • San, İ. (1998). Türkiye’de yaratıcı drama çalışmalarının dünü ve bugünü. II. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresinde sunulan bildiri. Ankara. ATAUM.
  • San, İ. (1991, 25-27 Kasım). Yaratıcı drama: Eğitsel boyutlar. İzmir I. Eğitim Kongresi’nde sunulan bildiri, İzmir, Turkey.
  • San, İ. (1990). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi, 13(2), 573–582.
  • Tanrıseven, I. & Aykaç, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin yaratıcı dramanın kişi- sel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşleri. Adıyaman Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 329-348.
  • Tüm, G. (2010). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde drama tekniğinin rolü. Turkish Studies, 5(3), 1898-1920.
  • Yassa, A. (1999). High school involvement in creative drama. Research in Drama Education, 4(1), 37–49.
  • Yazar, A., Çelik, M. & Kök, M. (2007). Okulöncesi eğitimde yaratıcı dramanın ço- cuğun gelişim alanlarına etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 15-21.
  • Yazıcı, T. & Demiroğlu, Ö. (2013). Okulöncesi öğretmen adaylarının drama eğitimi yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü Dergisi, 5(10), 115-141.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, S. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde bir yöntem olarak dramanın kullanı- mına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(2), 123-145.
  • YÖK (2006). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). 26.12.2014 tarihinde http://acikarsiv.yok.gov.tr/handle/YOK /61?show=full adresinden alınmıştır.
  • Yüksel, A., Kurtdede-Fidan, N., Tabak, N. & Karataş, S. (2010, 20-22 Mayıs). Drama dersi alan sınıf öğretmeni adaylarının dramaya ilişkin görüşleri. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Elazığ, Türkiye.

Examination of Preschool Teacher Candidates’ Views on Drama as a Course and a Teaching Method

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 153 - 174, 06.01.2015
https://doi.org/10.17556/jef.17855

Öz

The main purpose of this research is to examine preschool teacher candidates’ views on drama as a course and a teaching method. Research was carried out with data obtained from 47 teacher candidates who completed drama course 2013-2014 academic year, the Kafkas University Faculty of Education, Department of Preschool Education. The survey method was used in the study. The research data were collected using a standardized open-ended interview approach. The results of the study; teachers candidates have stated that drama course met their expectations, physical environment should be created to get more productivity from drama course, drama method will facilitate preschool students' reaching objectives, drama course should be added of all levels of education to increase the frequency of use of drama technique

Kaynakça

  • Adıgüzel, H.Ö. & Timuçin, E. (2010). The effect of creative drama on student achi- evement in the ınstruction of some development and learning theories. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1741-1746.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2000). Yaratıcı drama öğretmeni yetiştirmenin önemi ve gereklili- ği. Eğitim ve Yaşam Dergisi, 5, 17–18.
  • Akfırat, F. Ö. (2004). Yaratıcı dramanın işitme engellilerin sosyal becerilerinin ge- lişimine etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 9-22.
  • Akoğuz, A. & Akoğuz, M. (2011). Yaratıcı drama etkinlikleri. İstanbul: Final.
  • Aksoy, B & Akkaya, M. (2012, 1-3 Ekim,). Sosyal bilgilerde göç konusunun drama yöntemiyle öğretiminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumunda Sunulan Bildiri, Sinop, Türkiye.
  • Altıntaş, E. & Kaya, H. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz-yeterlik ve tutumları. Erci- yes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28(4), 287-295.
  • Arslan, E., Erbay, F. & Saygın, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş ileti- şim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilim- ler Enstitüsü Dergisi, 23, 1-8.
  • Aykaç, M. & Adıgüzel, Ö. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yön- tem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 297-314.
  • Bakar, E., Keleş, Ö. & Koçakoğlu, M. (2009). Öğretmenlerin MEB 6. sınıf fen ve teknoloji dersi kitap setleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Ev- ran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 41–50.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Başçı, Z. & Gündoğdu, K. (2011). Öğretmen adaylarının drama dersine ilişkin tu- tumları ve görüşleri: Atatürk Üniversitesi örneği. İlköğretim Online, 10(2), 454-467.
  • Bertiz, H. (2011). İlköğretim okullarında yaratıcı drama yönteminin kullanılması ve yaygınlaşması sürecinde karşılaşılan engeller ve sorunların müfettişlerin gö- rüşleri ile belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40), 34-56.
  • Çam, F., Özkan, E. & Avinç, İ. (2009). Fen ve teknoloji dersinde drama yönteminin akademik başarı ve derse karşı ilgi açısından karşılaştırmalı olarak incelen- mesi: Köy ve merkez okulları örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 459-483.
  • Elitok-Kesici, A. (2014). Drama dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Bay- sal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 186-203.
  • Erkoca-Akköse, E. (2008). Okulöncesi eğitimi fen etkinliklerinde doğa olaylarının neden sonuç ilişkilerini belirlemede yaratıcı dramanın etkililiği. Yayınlan- mamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Genç, H. N. (2005). Eğitimde drama veya dramada eğitim. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (KKEFD), 12, 89-104.
  • Gürol, A. (2003). Okulöncesi öğretmenleri ile okul öncesi öğretmen adaylarının eğitimde dramanın uygulanmasına ilişkin görüşleri. 25.12.2014 tarihin- de http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/158/gurol .htm. adresinden alınmıştır.
  • Güven, A. Z. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıf Türkçe derslerinde drama yönteminin kullanımı üzerine nitel bir çalışma. Cumhuriyet International Journal of Education, 1(2), 52-66.
  • İflazoğlu, A. & Tümkaya, S. (2008). Öğretmen adaylarının güdülenme düzeyleri ile drama dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Pa- mukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 61-73.
  • Kaba, H. & Şimşek, P.Ö. (2012). İlköğretim bölümü yüksek lisans öğrencilerinin fen ve teknoloji öğretiminde yaratıcı drama yönteminin uygulanılmasına ilişkin görüşleri (Hacettepe Üniversitesi örneği) 26.12.2014 tarihin- de http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2485- 30_05_2012-22_52_27.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kahyaoğlu, H., Yavuzer, Y. & Aydede, M. N. (2010). Fen bilgisi dersinin öğreti- minde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi. Türk Eğitim Bi- limleri Dergisi, 8(3), 741-758.
  • Kara, Y. & Çam, F. (2007). Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin ka- zandırılmasına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 145-155.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi (23. Basım) Ankara:Nobel.
  • Kılıçaslan, M. & Gün, F. (2011, 27-29 April). Okul öncesi öğretmenlerinin yükse- köğretimde verilen drama dersinin yeterliliğine ilişkin düşüncelerinin ince- lenmesi. Paper presented at the 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • MEB (2013). Okulöncesi eğitim de http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf adresinden alın- mıştır.
  • programı. 15.02.2014
  • Merriam, B. S. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çeviren: Turan, S.) Ankara:Nobel.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. California: SAGE Publications.
  • O'Hara, M. (1997, 8-12 April). Process and product: some perspectives on the ef- fect of presentation and performance in preparing pgce secondary english students to teach drama. Paper presented at the Researching Drama and Theatre in Education. International Conference, University of Exeter,UK
  • Ormancı, Ü. & Ören, Ş. F. (2010). Dramanın ilköğretimde kullanılabilirliğine yöne- lik sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: demirci eğitim fakültesi örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(1), 165-191.
  • Oğuz, A. & Altun, E. (2013). Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumlarına ve utangaçlık düzeylerine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 37-52.
  • Önder, A. (2004). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Kuramsal temelli uygula- ma teknikleri ve örnekleri. İstanbul: Epsilon.
  • Özcan, H. (2004). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğre- timinde drama yönteminin kullanılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Paksu, A.D. & Ubuz, B. (2009). Effects of drama-based geometry instruction on student achievement, attitudes, and thinking level. The Journal of Educatio- nal Research, 102(4), 272-286.
  • Rances, J. N. (2005). Student perceptions of ımproving comprehension through drama as compared topeotry and fiction in college english freshman compo- sition courses. Unpublished doctoral dissertation, Widener University, Ches- ter, PA.
  • San, İ. (1998). Türkiye’de yaratıcı drama çalışmalarının dünü ve bugünü. II. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresinde sunulan bildiri. Ankara. ATAUM.
  • San, İ. (1991, 25-27 Kasım). Yaratıcı drama: Eğitsel boyutlar. İzmir I. Eğitim Kongresi’nde sunulan bildiri, İzmir, Turkey.
  • San, İ. (1990). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi, 13(2), 573–582.
  • Tanrıseven, I. & Aykaç, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin yaratıcı dramanın kişi- sel ve mesleki yaşantılarına katkısına ilişkin görüşleri. Adıyaman Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 329-348.
  • Tüm, G. (2010). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde drama tekniğinin rolü. Turkish Studies, 5(3), 1898-1920.
  • Yassa, A. (1999). High school involvement in creative drama. Research in Drama Education, 4(1), 37–49.
  • Yazar, A., Çelik, M. & Kök, M. (2007). Okulöncesi eğitimde yaratıcı dramanın ço- cuğun gelişim alanlarına etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 15-21.
  • Yazıcı, T. & Demiroğlu, Ö. (2013). Okulöncesi öğretmen adaylarının drama eğitimi yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü Dergisi, 5(10), 115-141.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, S. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde bir yöntem olarak dramanın kullanı- mına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(2), 123-145.
  • YÖK (2006). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). 26.12.2014 tarihinde http://acikarsiv.yok.gov.tr/handle/YOK /61?show=full adresinden alınmıştır.
  • Yüksel, A., Kurtdede-Fidan, N., Tabak, N. & Karataş, S. (2010, 20-22 Mayıs). Drama dersi alan sınıf öğretmeni adaylarının dramaya ilişkin görüşleri. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri. Elazığ, Türkiye.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şule Fırat Durdukoca

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Fırat Durdukoca, Ş. (2015). Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Bir Ders ve Öğretim Tekniği Olarak Dramaya Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 153-174. https://doi.org/10.17556/jef.17855