Öğrenme Tasarımı, öğrenci hangi aktiviteyi ne zaman, ne kadar sürede ve hangi sırada yaparsa daha iyi öğrenebilir sorusunun yanıtlanması için bir topluluk etkileşimini tanımlamaktadır. Öğrenme tasarımının iyileştirilmesi için öğrenme analitikleri kanıta dayalı olarak içgörü oluşturulması, karar alınması ve eyleme geçilmesi yönünden önemlidir. Bu içgörü, karar ve eylemlerin farklı durumlara transfer edilebilmesi için öğrenme analitiklerin hangi öğrenme tasarımı bağlamında kullanıldığına daha fazla odaklanılması gereksinimi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, öğrenme analitikleri sürecinin niçin öğrenme tasarımı ile çevrelenmesi gereksiniminden ve alanyazındaki çerçevelerin sunduğu geniş bakış açılarından yola çıkarak; öğrenme analitiklerine dayalı içgörü, karar ve eylemlerin daha işlevsel olması için, öğrenme analitiklerinin hangi bağlamda ele alındığını kolaylaştıracak çerçeveler özetlenmiş ve daha işlevsel bulunanlar tartışılmıştır. E-öğrenme için öğrenme türleri ve etkinlik tasarımı olarak önerilen öğrenme tasarımı çerçeveleri, Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) içerisinde online derslerin tasarımında kolaylıkla kullanılabilecek sınıflamalar içermektedir. Analitik Katmanları Çerçevesi bir öğrenme analitiği uygulamasında hangi analitiklere odaklanılacağı konusunu çok boyutlu bir perspektiften örneklendirmektedir. Tartışılan çerçevelerin gelecekteki çalışmalar için temel alınması, öğrenme tasarımı ve öğrenme analitikleri etkileşiminden doğan içgörü, karar ve eylemlerin farklı bağlamlar için güncellenerek uygulanmasını mümkün hale getirebilir.
Learning Design defines a community interaction to answer the question "May the student learn better when they do which activity, when, for how long, and in what order." Learning analytics is important in terms of creating evidence-based insights, decisions, and actions for improving learning design. More focus should be placed on the learning design context in which learning analytics are used to transfer these insights, decisions, and actions to different situations. In this study, starting from the need to surround the learning analytics with learning design and the broad perspectives offered by the frameworks in the literature; frameworks that will facilitate the context in which learning analytics are handled are summarized and the more functional ones are discussed. Learning design frameworks proposed as learning types and activity designs for e-learning include classifications that can be easily used in the design of online courses within the Learning Management System (LMS). The Analytics Layers Framework exemplifies what analytics to focus on in learning analytics from a multidimensional perspective. For future research, the discussed frameworks may enable the insights, decisions, and actions arising from the interaction of learning design and learning analytics to be updated and applied to different contexts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | November 5, 2022 |
Publication Date | December 1, 2022 |
Acceptance Date | April 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 24 Issue: 3 |