Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine (TPİB) yönelik yeterlik algılarını ve eğitimde teknoloji kullanımı konusundaki görüşlerini incelemektir. Bu amaçla bu çalışmada nicel ve nitel veri toplama araçlarının birlikte kullanıldığı karma desen benimsenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ikinci sınıf 65 ortaokul matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutu için veriler Teknopedagojik Eğitim Yeterlik (TPACK-deep) Ölçeği kullanılarak ve nitel boyutu için yarı yapılandırılmış görüşme soruları sorularak toplanmıştır. Analizler sonucunda öğretmen adaylarının TPACK yeterlik algılarının ileri düzeyde olduğu ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olumlu görüşlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının teknolojinin eğitimde kullanımına ilişkin olumlu görüşleri, teknolojik pedagojik içerik bilgilerine (TPİB) yönelik yeterlik algılarının yüksek olması ile ilişkilendirilmiştir. Öğretmen adayları eğitime teknolojiyi entegre etmenin öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişimi sağlaması, pratik olması, öğretmenlerin ders içeriğini zenginleştirmesini sağlaması ve öğrenciler için ilgi çekici olması gibi avantajlar taşıdığını belirtirken bu durumun aynı zamanda öğretmenlerin sorumluluklarını artıracağını da vurgulamışlardır.
Matematik eğitimi matematik öğretmen adayları teknolojik pedogojik alan bilgisi TPİB yeterliği
The purpose of this study was to investigate preservice mathematics teachers’ competency perceptions of technological pedagogical and content knowledge (TPACK) and their thoughts on the use of technology in education. To that end, the study utilized a mixed design, combining quantitative and qualitative data collection tools. The participants were 65 second-year students studying middle school mathematics teaching at a public university. Data for the quantitative part of the research was collected using the Technopedagogical Education Competency (TPACK-deep) Scale, while semi-structured interview questions were utilized to collect data for the qualitative part. As a result of the analysis, it was concluded that the preservice teachers had advanced TPACK competency perceptions and had rather positive views on the use of technology in education. The preservice teachers’ positive views on the use of technology were associated with their high level of TPACK competency perceptions. While the preservice teachers stated that integrating technology into education would bring advantages such as providing communication between teacher and student, being practical, enriching the course content, and being interesting for students, they also emphasized that this situation would increase the responsibilities of teachers.
technological pedagogical content knowledge Mathematics education preservice mathematic teacher TPACK competency
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | November 5, 2022 |
Publication Date | December 1, 2022 |
Acceptance Date | July 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 24 Issue: 3 |