Motivasyon, kişiyi eyleme geçiren, gerçekleştirdiği eylemi sürdürmesine sebep olan bir durumdur. Bireyin içinde bulunduğu duruma göre motivasyonunu arttıran ya da azaltan birçok etken bulunmaktadır. Birey motivasyonsuz olduğu zamanlarda davranışı gerçekleştirmek istememektedir. Bu sebeplerden biri bu eylemin kendisine fayda sağlamayacağı düşüncesinin hâkim olmasıdır. Buna ek olarak bireylerin tekrarladığı davranışların, sonuçlarında tutarsızlık görmesiyle birlikte motivasyonları da düşmektedir. Bireylerin motivasyona ihtiyaç duyduğu alanlardan biri öğrenme sürecidir. Çünkü öğrenme sürecinde öğrencilerin öğrenme isteği farklı motivasyon kaynaklarından etkilenmektedir. 6 Şubat’ta yaşanılan deprem sonrası ani bir karar ile uzaktan eğitime geçilerek dersler çevrimiçi canlı olarak yürütülmektedir. Bu süreçte öğrencilerin öğrenme sürecine dair motivasyonu olumlu ya da olumsuz bir şekilde etkilendiği söylenebilir. Bundan dolayı bu çalışmanın amacı öğrencilerin deprem sonrası çevrimiçi canlı derslere yönelik motivasyon kaynaklarını ve sorunlarını ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tercih edilmiştir. Çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemiyle oluşturulmuştur. Ayrıca çalışma grubu 2022-2023 eğitim-öğretim yılının güz dönemini örgün eğitimle tamamlayıp bahar dönemini uzaktan eğitim ile yürüten 19 yükseköğretim öğrencilerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşmelerden faydalanılmıştır. Görüşme sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu demografik bilgilerden ve üç sorudan oluşmaktadır. Elde edilen veriler nitel veri analiz yaklaşımlarından içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin içsel ve dışsal motivasyon kaynakları belirlenerek, motivasyonsuzluğa sebep olan durumlar ortaya konulmuştur. Bu motivasyonsuzları ortadan kaldırmak adına önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 15, 2023 |
Publication Date | October 20, 2023 |
Submission Date | March 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.