Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihinsel
sözlüğünü geliştirmede eğitsel oyunların etkisinin incelenmesidir. Yarı deneysel modelle desenlenen araştırmanın
çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Bartın
ilinin Budakdüzü ilkokulunda öğrenim gören 36, 4. sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Wesche ve Paribakht (1996) tarafından geliştirilmiş ve
İlter (2015) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan “Kelime Bilgisi Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırma verilerinin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, yüzde, Mann
Whitney U testinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda eğitsel oyunlar ile kelime öğretimi yapılan deney grubu
öğrencilerinin ön-test ve son-test puanları arasında son-test puanları lehine
anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda eğitsel
oyunlarla yürütülen kelime öğretimi çalışmalarının, öğrencilerin zihinsel
sözlüklerinin geliştirilmesinde olumlu yönde etkisinin olduğu görülmektedir.
The purpose of this research is to examine the effect of
educational games on developing mental lexicon of the 4th grade primary school
students. This research was designed with a semi-experimental model. The study
group of the study constitutes 36 4th grade students who were studying at
Budakdüzü primary school in Bartın province in the second half of 2016-2017
academic year. The "Vocabulary Knowledge Scale" developed by Wesche
and Paribakht (1996) and adapted to Turkish by İlter (2015) was used as data
collection tool in the research. In the
analysis of the research data, arithmetic mean, frequency, percent, Mann
Whitney U test was used. As a result of the research, it was concluded that
there was a significant difference between pre-test and post-test scores of the
experimental group students who had been taught vocabulary with educational games
in favor of post-test scores. The results of this study show that the
vocabulary teaching activities carried out by educational games have a positive
effect on the development of mental lexicons of students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2018 |
Submission Date | November 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.