Research Article
BibTex RIS Cite

Orta Asya’daki Zekâ ve Strateji Oyunları Destekli Öğretime Dayalı Uygulamaların Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 18, 31.07.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı; İlkokul matematik dersinde, Orta Asya’da oynanan zekâ ve strateji oyunlarıyla destekli öğrenmeye dayalı uygulamaların, akademik başarıya ve tutuma etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Bursa ilinin, Nilüfer ilçesi özel bir ilkokuluna kayıtlı 15 erkek, 9 kız olmak üzere 24 üçüncü sınıf öğrencisi, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile çalışma grubuna alınmıştır. Çalışmada tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumunu ölçme amacıyla, Aşkar (1986) tarafından geliştirilen 20 maddelik likert tipi “Matematik Dersi Tutum Ölçeği” ile araştırmacı tarafından üç uzman görüşüne başvurularak oluşturulan akademik başarı testi kullanılmıştır. Çalışmada tek grup ön test- son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Orta Asya’da oynanan zekâ ve strateji oyunlarından “Mangala, Üçtaş, Beştaş, Dokuztaş, Aşık, Cirit, 41 Çubuk” isimli oyunların eğitsel oyuna dönüştürülmüş halleri belirlenmiştir. Araştırma haftada 3 saat olmak üzere 24 ders saatini kapsamıştır. Öğrencilere çalışma öncesinde ve sonrasında matematik başarı testi ön test- son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi için t-testi uygulanmıştır. matematik dersine yönelik tutum ölçeği sonuçları analiz edilmiştir ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarında olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Yapılan analizlerden elde edilen veriler sonucunda; Orta Asya’da oynanan zekâ ve strateji oyunlarıyla destekli öğrenmeye dayalı uygulamaların, matematik dersindeki akademik başarıyı artırdığı tespit edilmiştir.

References

  • Akandere, M. (2003). Eği i okul oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağı m. Aksoy, N.C. (2010). Oyun estekli matema k ğre min ı lk ğre m sını ğren ilerin kesirler konusundaki aşarı, aşarı gü üsü, z-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eği m Bilimleri Ens tüsü, Ankara. Altun, M., (2002). Matema k ğretimi. İlköğre m İkinci Kademede, İkinci Baskı, Bursa: Alfa. Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 18, 31.07.2016

Abstract

References

  • Akandere, M. (2003). Eği i okul oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağı m. Aksoy, N.C. (2010). Oyun estekli matema k ğre min ı lk ğre m sını ğren ilerin kesirler konusundaki aşarı, aşarı gü üsü, z-yeterlik ve tutumlarının gelişimlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eği m Bilimleri Ens tüsü, Ankara. Altun, M., (2002). Matema k ğretimi. İlköğre m İkinci Kademede, İkinci Baskı, Bursa: Alfa. Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics, Studies on Education
Journal Section Arşiv
Authors

Seval Orak This is me

Ersin Karademir

Eyüp Artvinli

Publication Date July 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Orak, S., Karademir, E., & Artvinli, E. (2016). Orta Asya’daki Zekâ ve Strateji Oyunları Destekli Öğretime Dayalı Uygulamaların Akademik Başarıya ve Tutuma Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 1(1), 1-18.

ISSN: 2548-0375