Case Report
BibTex RIS Cite

FONKSİYONLAR KONUSUNUN ARCS MODELİ TEMELİNDE GELİŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP İLE ÖĞRETİMİ: EYLEM ARAŞTIRMASI

Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 121 - 140, 22.01.2018
https://doi.org/10.17943/etku.322178

Abstract

Çalışmada, matematik dersi içeriği için geliştirilmiş
etkileşimli kitaba yönelik öğrenci görüşlerinin elde edilmesi ve mevcut
materyal durumunun değerlendirilmesi, gelecek materyallere yönelik ipuçlarının
elde edilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen etkileşimli kitap Epub 3.0 formatında
geliştirilen bir e-öğrenme materyalidir. Materyal geliştirme sürecinde ise,
ARCS motivasyon modeli temel alınarak, ilgili motivasyonel stratejiler
uygulamaya yansıtılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda bir eylem araştırması
yürütülmüştür ve sonuçlarına ver verilmiştir. Öğrenciler etkileşimli kitaba
ilişkin olumlu görüşlerini; video ile zenginleştirme, yeterli yazı içerme,
internet mecburiyetinin olmaması, yazı büyüklüğünde değişiklik, not alma,
dinleme imkânı olarak ifade etmişlerdir. Olumsuz görüşleri ise, depolama
sorunu, alışılmış çalışma şekli ve teknik sorunlar olarak belirtmişlerdir.  Ayrıca, bu çalışmada öğretimsel materyallerde
motivasyonel strateji kullanımının önemli olduğu da görülmüştür.

References

  • Adamides, M. H., ve Nicolaou, K. (2004). Technology in Mathematics Education. Science Education International, 15(2), 139-151.
  • Aharony, N. (2014). The effect of personal and situational factors on LIS students' and professionals' intentions to use e-books. Library ve Information Science Research, 36(2), 106-113.
  • Anameriç, H., ve Rukancı, F. (2003). E-kitap teknolojisi ve kullanımı. Türk Kütüphaneciliği, 17(2), 147-166.
  • Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 186-193.
  • Bozkurt, A. ve Bozkaya, M.(2013). Etkileşimli E-Kitap: Dünü, Bugünü ve Yarını. Akademik Bilişim 2013, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Chen, C.M. ve Chen F.Y. (2014). Enhancing digital reading performance with a collaborative reading annotation system. Computers ve Education, 77 ,67-81.
  • Çelik, E., Yıldırım, G., Yıldırım, S. Ve Karaman, S. (2013). Mobil Cihazlarla Öğrenim Gören Lisans Öğrencilerinin E-Ders İçeriklerine Ve Mobil Cihazlara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 97-106.
  • De Jong, M. ve Bus, A.(2004).The efficacy of electronic books in fostering kindergarten children's emergent story understanding. Reading Research Quarterly, 39, 378–393.
  • DeFrance, N.,Khasnabis, D. ve Palincsar, A. S. (2010). Reading and Technology, Peterson, P. ,Baker, E. veMcGaw, B. (Edt.) International Encyclopaedia of Education (Third Edition). http://www.sciencedirect.com/science/referenceworks/9780080448947. (Erişim tarihi: 20.11.2014).
  • Gong,Z. ve Levy, B.(2009).Four year old children's acquisition of print knowledge during electronic storybook reading.Reading and Writing, 22, 889–905.
  • Gregory, C. L. (2008). " But I want a real book": an investigation of undergraduates' usage and attitudes toward electronic books. Reference ve user services quarterly, 266-273. Grimshaw, S., Dungworth, N., McKnight, C., ve Morris, A. (2007). Electronic books: Children’s reading and comprehension. British Journal of Educational Technology, 38(4), 583-599.
  • Gunter, B. (2005), Electronic Books: A Survey of Users in the UK, Aslib Proceedings, 57 (6), 513–522.
  • Gümüş, S., Güler, E., Güler, C.ve Özöğüt Erorta, Ö. (2012). Mobil Cihazlar İçin Etkileşimli E-Kitap Tasarım Araçları. XVII. Türkiye'de İnternet Konferansı,7-9 Kasım 2012, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ihmedeh, M.F.(2014). The effect of electronic books on enhancing emergent literacy skills of pre-school children. Computers veEducation, 79, 40-48.
  • Jung, S-M. ve Lim, K-B. (2009). Leading future education: Development of digital textbooks in Korea, 12th UNESCO-APEID International Conference Quality Innovations for Teaching and Learning, Bangkok, Thailand, 24-26 Mart 2009.
  • Keller, J. (1987). An application of the ARCS model of motivational design. In C.M.Reigeluth (Ed.), Instructional theories in action: Lessons illustrating selected theories and models. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Keller, J.M. (2000). How To Integrate Learner Motivation Planning To Lesson Plannig: The Arcs Model Approach, Paper Presented At VII Semanorio, Santiago, Cuba.
  • Korat, O. (2010). Reading Electronic Books as a Supportfor Vocabulary, Story Comprehensionand Word Reading in Kindergarten and First Grade, ComputersveEducation, 55, 24–31.
  • Korat, O., ve Shamir, A. (2007). Electronic books versus adult readers: Effects on children's emergent literacy as a function of social class. Journal of Computer Assisted Learning, 23(3), 248-259.
  • Korat, O., ve Shamir, A. (2008). The educational electronic book as a tool for supporting children’s emergent literacy in low versus middle SES groups.Computers ve Education, 50(1), 110-124.
  • Köse, M. R. (1996). Üniversiteye giriş ve liselerimiz. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 51-60. Marrone, A.(2015). The Effects Of Enhanced E-Books Vs. Traditional Print Books On Reader Motivation, Comprehension, And Fluency In An Elementary Classroom. Yükseklisans Tezi. William Paterson University of New Jersey. Wayne, NJ.
  • McNiff, J. (2001). Action research and the professional learning of teachers. A Paper presented at the Qattan Foundation, Palestine January.
  • MEB (2011). Z-Kitap İle İlgili Ortak Çalışmalar. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/duyuruincele.php?id=9, 03.12.2011; (Son Erişim:03.04.2016).
  • Mol, S. E., Bus, A. G., ve De Jong, M. T. (2009). Interactive book reading in early education: A tool to stimulate print knowledge as well as oral language.Review of Educational Research, 79(2), 979-1007.
  • Mutlu, M. E., Beyaz Korkut, M., ve Yılmaz, Ü. (2006). Ders Kitaplarının Dağıtımı Amacıyla İnternetin Kullanılması: Açıköğretim e-Kitap Uygulaması Örneği. 6. Uluslararası Eğitim Teknolojileri.
  • Nelson, M. R. (2008). “E-Books in Higher Education: Nearing the End of the Era of Hype?”, ECAR Research Bulletin, vol. 2008, issue.
  • Önder, I. (2013). Yeni yüzyılın kitabı elektronik kitap. Ankara: Orient Yayınları
  • Öngöz, S. (2011). Bir Öğrenme Aracı Olarak Elektronik Kitap. 5th International Computer ve Instructional Technologies Symposium, Fırat Universitesi, Elazığ.
  • Öngöz, S., ve Baki, A. (2010). E-Book Usage of Graduate Students Studying Educational Sciences in Turkey. Turkish Online Journal of Distance Education–TOJDE, 11(1), 198-212. Öztürk, E., ve Işılnur, C. A. N. (2013). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Elektronik Kitap Okumaya İlişkin Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171(171), 137-153.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B. ve Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Roblyer, M. D., ve Doering, A. H. (2013). Integrating educational technology into teaching: Pearson new international edition. Pearson Higher Ed.
  • Stipek, D. (1998). Motivation to learn, from theory to practice. Massachusetts: A Viacom Company.
  • TDK, Türk Dil Kurumu. Erişim Linki: http://www.tdk.gov.tr/
  • Verhallen, M. ve Bus., A.(2008). Low-income immigrant pupils learning vocabulary through digital picture storybooks. Journal of Educational Psychology, 102, 54–61.
  • Woody, W.D., Danie, D.B. ve Baker, C.A. (2010). E-books or textbooks: Students prefer textbooks, Computers ve Education, 55, 945–948.
  • Wulfsberg, G., Laroche, L. H., ve Young, B. (2003). Discovery videos: A safe, tested, time-efficient way to incorporate discovery-laboratory experiments into the classroom. J. Chem. Educ, 80(8), 962.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.
  • Zucker,T., Moody, A., ve McKenna, M..The effects of electronic books on pre- kindergarten-to-grade 5 students' literacy and language outcomes: a research synthesis. Journal of Educational Computing Research, 40,47–87.
Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 121 - 140, 22.01.2018
https://doi.org/10.17943/etku.322178

Abstract

References

  • Adamides, M. H., ve Nicolaou, K. (2004). Technology in Mathematics Education. Science Education International, 15(2), 139-151.
  • Aharony, N. (2014). The effect of personal and situational factors on LIS students' and professionals' intentions to use e-books. Library ve Information Science Research, 36(2), 106-113.
  • Anameriç, H., ve Rukancı, F. (2003). E-kitap teknolojisi ve kullanımı. Türk Kütüphaneciliği, 17(2), 147-166.
  • Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 186-193.
  • Bozkurt, A. ve Bozkaya, M.(2013). Etkileşimli E-Kitap: Dünü, Bugünü ve Yarını. Akademik Bilişim 2013, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Chen, C.M. ve Chen F.Y. (2014). Enhancing digital reading performance with a collaborative reading annotation system. Computers ve Education, 77 ,67-81.
  • Çelik, E., Yıldırım, G., Yıldırım, S. Ve Karaman, S. (2013). Mobil Cihazlarla Öğrenim Gören Lisans Öğrencilerinin E-Ders İçeriklerine Ve Mobil Cihazlara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 97-106.
  • De Jong, M. ve Bus, A.(2004).The efficacy of electronic books in fostering kindergarten children's emergent story understanding. Reading Research Quarterly, 39, 378–393.
  • DeFrance, N.,Khasnabis, D. ve Palincsar, A. S. (2010). Reading and Technology, Peterson, P. ,Baker, E. veMcGaw, B. (Edt.) International Encyclopaedia of Education (Third Edition). http://www.sciencedirect.com/science/referenceworks/9780080448947. (Erişim tarihi: 20.11.2014).
  • Gong,Z. ve Levy, B.(2009).Four year old children's acquisition of print knowledge during electronic storybook reading.Reading and Writing, 22, 889–905.
  • Gregory, C. L. (2008). " But I want a real book": an investigation of undergraduates' usage and attitudes toward electronic books. Reference ve user services quarterly, 266-273. Grimshaw, S., Dungworth, N., McKnight, C., ve Morris, A. (2007). Electronic books: Children’s reading and comprehension. British Journal of Educational Technology, 38(4), 583-599.
  • Gunter, B. (2005), Electronic Books: A Survey of Users in the UK, Aslib Proceedings, 57 (6), 513–522.
  • Gümüş, S., Güler, E., Güler, C.ve Özöğüt Erorta, Ö. (2012). Mobil Cihazlar İçin Etkileşimli E-Kitap Tasarım Araçları. XVII. Türkiye'de İnternet Konferansı,7-9 Kasım 2012, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ihmedeh, M.F.(2014). The effect of electronic books on enhancing emergent literacy skills of pre-school children. Computers veEducation, 79, 40-48.
  • Jung, S-M. ve Lim, K-B. (2009). Leading future education: Development of digital textbooks in Korea, 12th UNESCO-APEID International Conference Quality Innovations for Teaching and Learning, Bangkok, Thailand, 24-26 Mart 2009.
  • Keller, J. (1987). An application of the ARCS model of motivational design. In C.M.Reigeluth (Ed.), Instructional theories in action: Lessons illustrating selected theories and models. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Keller, J.M. (2000). How To Integrate Learner Motivation Planning To Lesson Plannig: The Arcs Model Approach, Paper Presented At VII Semanorio, Santiago, Cuba.
  • Korat, O. (2010). Reading Electronic Books as a Supportfor Vocabulary, Story Comprehensionand Word Reading in Kindergarten and First Grade, ComputersveEducation, 55, 24–31.
  • Korat, O., ve Shamir, A. (2007). Electronic books versus adult readers: Effects on children's emergent literacy as a function of social class. Journal of Computer Assisted Learning, 23(3), 248-259.
  • Korat, O., ve Shamir, A. (2008). The educational electronic book as a tool for supporting children’s emergent literacy in low versus middle SES groups.Computers ve Education, 50(1), 110-124.
  • Köse, M. R. (1996). Üniversiteye giriş ve liselerimiz. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 51-60. Marrone, A.(2015). The Effects Of Enhanced E-Books Vs. Traditional Print Books On Reader Motivation, Comprehension, And Fluency In An Elementary Classroom. Yükseklisans Tezi. William Paterson University of New Jersey. Wayne, NJ.
  • McNiff, J. (2001). Action research and the professional learning of teachers. A Paper presented at the Qattan Foundation, Palestine January.
  • MEB (2011). Z-Kitap İle İlgili Ortak Çalışmalar. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/duyuruincele.php?id=9, 03.12.2011; (Son Erişim:03.04.2016).
  • Mol, S. E., Bus, A. G., ve De Jong, M. T. (2009). Interactive book reading in early education: A tool to stimulate print knowledge as well as oral language.Review of Educational Research, 79(2), 979-1007.
  • Mutlu, M. E., Beyaz Korkut, M., ve Yılmaz, Ü. (2006). Ders Kitaplarının Dağıtımı Amacıyla İnternetin Kullanılması: Açıköğretim e-Kitap Uygulaması Örneği. 6. Uluslararası Eğitim Teknolojileri.
  • Nelson, M. R. (2008). “E-Books in Higher Education: Nearing the End of the Era of Hype?”, ECAR Research Bulletin, vol. 2008, issue.
  • Önder, I. (2013). Yeni yüzyılın kitabı elektronik kitap. Ankara: Orient Yayınları
  • Öngöz, S. (2011). Bir Öğrenme Aracı Olarak Elektronik Kitap. 5th International Computer ve Instructional Technologies Symposium, Fırat Universitesi, Elazığ.
  • Öngöz, S., ve Baki, A. (2010). E-Book Usage of Graduate Students Studying Educational Sciences in Turkey. Turkish Online Journal of Distance Education–TOJDE, 11(1), 198-212. Öztürk, E., ve Işılnur, C. A. N. (2013). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Elektronik Kitap Okumaya İlişkin Görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171(171), 137-153.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B. ve Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Roblyer, M. D., ve Doering, A. H. (2013). Integrating educational technology into teaching: Pearson new international edition. Pearson Higher Ed.
  • Stipek, D. (1998). Motivation to learn, from theory to practice. Massachusetts: A Viacom Company.
  • TDK, Türk Dil Kurumu. Erişim Linki: http://www.tdk.gov.tr/
  • Verhallen, M. ve Bus., A.(2008). Low-income immigrant pupils learning vocabulary through digital picture storybooks. Journal of Educational Psychology, 102, 54–61.
  • Woody, W.D., Danie, D.B. ve Baker, C.A. (2010). E-books or textbooks: Students prefer textbooks, Computers ve Education, 55, 945–948.
  • Wulfsberg, G., Laroche, L. H., ve Young, B. (2003). Discovery videos: A safe, tested, time-efficient way to incorporate discovery-laboratory experiments into the classroom. J. Chem. Educ, 80(8), 962.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.
  • Zucker,T., Moody, A., ve McKenna, M..The effects of electronic books on pre- kindergarten-to-grade 5 students' literacy and language outcomes: a research synthesis. Journal of Educational Computing Research, 40,47–87.
There are 38 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Seda Özer Şanal

Yalın Kılıç Türel

Publication Date January 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Özer Şanal, S., & Türel, Y. K. (2018). FONKSİYONLAR KONUSUNUN ARCS MODELİ TEMELİNDE GELİŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP İLE ÖĞRETİMİ: EYLEM ARAŞTIRMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 8(1), 121-140. https://doi.org/10.17943/etku.322178