online testing web-based listening test technology acceptance behavioral intention vocational college
Teknolojik gelişmelerde yaşanan artış sonucunda, tüm eğitim
alanlarındaki öğretme ve öğrenme süreçlerini destekleyen test uygulamaları
içinde web tabanlı teknolojilerin kullanılması konusuna ilgi gün geçtikçe
artmaktadır. Bu tür uygulamaları etkilediğine inanılan faktörlerden biri,
öğrencilerin teknolojiyi kullanma niyetleridir. Bu çalışma, 2015-2016 akademik
yılında "Yabancı Dil" dersinde 929 öğrencinin katılımıyla yapılan web
tabanlı dinleme sınavlarını ilişkin katılımcıların kullanma niyetlerini
doğrudan veya dolaylı olarak etkileyen faktörleri incelemek amacıyla yapılmıştır.
Bilgisayar Tabanlı Değerlendirme Kabul Modeli, katılımcıların kullanma
niyetlerinin yordayıcılarını belirlemek için kullanılmıştır. Verilerin
toplanması için çevrimiçi bir ölçek uygulanmış ve veriler doğrusal regresyon
analizleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, algılanan
yararlılığın, testin içeriği, hedef beklentisi, algılanan kullanım kolaylığı ve
sosyal etki tarafından etkilendiğini ortaya koymuştur. Buna ek olarak,
kolaylaştırıcı koşullar ve bilgisayar öz-yeterliliği algılanan kullanım
kolaylığını önemli ölçüde yordamaktadır. Ayrıca, algılanan eğlencelik, içerik,
amaç beklentisi ve algılanan faydalılıktan etkilenmiştir. Son olarak, algılanan
kullanım kolaylığı, algılanan faydalılık ve algılanan eğlenceliğin, web tabanlı
dinleme testi kullanma niyetleri üzerinde doğrudan etkilerinin olduğu
bulunmuştur. Sonuç olarak, kullanıcılar web tabanlı testleri eğer eğlenceli,
kullanışlı ve kolay kullanılabilir olarak algılarlarsa kullanmaktadırlar.
çevrimiçi test web tabanlı dinleme testi teknoloji kabulü davranışsal niyet meslek yüksek okulu
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |