Adorno ve Frankfurt Okulu’nun olumsuz bakış açısına rağmen popüler kültür ve onun bir parçası olarak popüler müzik, günümüzde geniş etki alanına sahip, çok boyutlu bir fenomene dönüşmüştür. Ancak; popüler müzik, müzik endüstrisinde elde ettiği büyük paya rağmen, müzik pedagojisinde seçkinci bir dirençle karşılaşmış ve Türkiye’deki gerek profesyonel müzik eğitiminde gerekse de okul müzik eğitimi programlarında pek yer bulamamıştır. Bu direncin altında popüler müziğin çoğunlukla “yüksek” kültür olarak görülen Batı Sanat Müziği’nin karşısında “düşük” ya da “yoz” bir tür olarak konumlandırılması yatar. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Türkiye’de henüz yaygınlaşmamış olan popüler müzik pedagojisinin bir uygulama alanı olarak Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü kapsamında yürütülen popüler müzik eğitimini incelemek, yaşanan sorunları saptamak ve eğitim sürecini iyileştirmek için veri toplamaktır. Bu yüzden araştırmada örnek olay çalışması ve aksiyon araştırmasının birleşiminden oluşan karma bir nitel yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmada bu bölümün Popüler Müzik Asıl Dalı öğrenci ve mezunlarından yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulguların söz konusu programı iyileştirme çalışmalarındaki rolü ortaya konmuştur.
Despite the negative point of view of Adorno and the Frankfurt School, popular culture and popular music as a part of it has turned into a multidimensional phenomenon with a wide range of influence today. However, despite its large share in the music industry, popular music has encountered elitist resistance in music pedagogy and has not found much place in both professional music education and school music education programs in Turkey. Underlying this resistance lies the positioning of popular music as a "low" or "degenerate" genre, against Western Art Music, which is mostly seen as a "high" culture. In this context, the aim of the research is to analyze the popular music education carried out within the scope of the Music Department of the Faculty of Fine Arts of Akdeniz University as an application area of popular music pedagogy, which has not yet become widespread in Turkey, to identify the problems experienced and to collect data to improve the education process. Therefore, a mixed qualitative approach consisting of a combination of case study and action research was used in the research. In the research, the data obtained from the students and graduates of the Popular Music Main Branch of this department with the semi-structured interview technique were subjected to content analysis. The role of the findings in the improvement studies of the said program has been revealed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |