Yazı, her dönemde, anlam ve anlatımın
kurulmasında mutlak egemendir. Görsel kültürün egemenliğindeki bu yeni yüzyılda
ise, çağdaş Batı toplumlarında imgelerin merkezde bulunduğu ve bu anlamda ‘göz
merkezli’ (ing. ocularcentrism) toplumların oluştuğu sonucuna varılmıştır.
Toplumsal anlamda bu sürece ulaşmak için elbette enformasyon teknolojilerinin
ve görsel/işitsel kitle iletişim araçlarının gelişimi gerekmekteydi. Bu
perspektiften bakıldığında görsel okuryazarlık sürecini; imgeleri okumayı,
onları eleştirel değerlendirmeyi ve onların yaratım sürecini döngüsel bir
bütünlük içinde düşünmenin önemli bir yetenek olduğunun anlaşılması
gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2007 |
Submission Date | January 2, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 2 |