Bu araştırmada popüler medya kaynaklarının
öğrencilerin biyoloji dersine ve bilimine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı
deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Veri toplama araçları kontrol ve
deney gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Kontrol grubunda düz
anlatıma dayalı geleneksel öğretim yöntemi, deney grubunda ise popüler medya
kaynaklarından hazırlanan bir kitapçık ile biyoloji öğretimi uygulanmıştır.
Deneysel uygulama öncesinde, kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin biyoloji
dersindeki ve bilime yönelik tutum düzeylerini belirleyebilmek amacıyla veri
toplama araçları ön test olarak uygulanmıştır. Bu veri toplama araçları,
deneysel işlemin sonunda kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilere tekrar
uygulanarak, araştırma süreci öncesi ve süreç sonundaki puanları arasında
anlamlı seviyede fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Biyoloji
dersine ve bilime yönelik tutumlarını belirleyebilmek için “Biyoloji Dersine
Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Bilime Yönelik Tutum Ölçeği” ön test ve son test
olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Gruplar
için t- Testi ve Bağımlı Gruplar için t-Testi analizleri kullanılmıştır.
Geleneksel yöntem kullanılarak işlenen biyoloji dersinin kontrol grubundaki
öğrencilerle, popüler medya kaynakları uygulanarak işlenen dersteki deney grubu
öğrencilerin biyoloji dersine yönelik ve bilime yönelik tutum düzeyleri
arasında, deneysel işlem sürecinin sonunda anlamlı seviyede bir fark
oluşmamıştır. Bu alanda yapılan araştırmaların
çok sınırlı olması nedeniyle bu alanda çalışmaların devam ettirilmesi tavsiye
edilmektedir. Popüler medya kaynakları uygulamasının
etkililiği; cinsiyet, sınıf seviyesi, okul türü gibi değişkenler açısından
araştırılabilir.
Subjects | Creative Arts and Writing |
---|---|
Journal Section | Mevcut Sayı |
Authors | |
Publication Date | December 7, 2017 |
Submission Date | November 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 3 |
The open access statement