Günümüzde
şirketlerin başarısında “kişinin kendini motive edebilme”, “kişinin kendi
duygularının farkında olması”, “sosyal beceriler”, “kişinin kendi duygularını
yönetmesi” ve “empati” boyutlarından oluşan “duygusal zekâ” seviyeleri yüksek
olan çalışanların etkisi göz ardı edilemez olup, bu etkinin derecesi gittikçe
artmaktadır. Şanlıurfa gerek oldukça genç nüfusu ve jeopolitik konumu, gerekse
tarih boyunca en eski medeniyetlere ev sahipliği yapmasıyla sosyal kültürel
olarak oldukça zengin bir şehrimiz olup, alışveriş merkezleri şehrin
ekonomisinde ve canlılığında önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışma ile
Şanlıurfa’da faaliyet gösteren ve alanında öncü Urfa City AVM ve Novada Park alışveriş
merkezlerinde çalışanların duygusal zekâ seviyelerine onların demografik
özellikleri (cinsiyet, yaş, eğitim, medeni hal, çocuk sayısı) ile iş yaşamı
özelliklerinin (çalıştığı görev, AVM, mağaza sektörü, aylık gelir, kurumdaki
hizmet yılı, haftalık mesai saati, mesleği seçmedeki temel unsur ve meslekte en
çok değiştirmek istediği husus) etkileri araştırılmaktadır. Böylece alışveriş
merkezlerinde çalışanların duygusal zekâ seviyelerinde etili faktörler analiz
edilmekte gerek istihdam politikalarına yön vermede gerekse meslek içi eğitim
politikalarının çalışanların duygusal zekâlarını geliştirecek şekilde
belirlenmesinde ışık tutacak verilere ulaşılmak amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
The open access statement