Bu çalışmada argümantasyonun 8. sınıf basınç ünitesinde uygulanmasının öğrencilerin akıl yürütme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel desene göre hareket edilmiş ve deney ve kontrol gruplarından 30 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmada veri toplamak amacıyla Akıl Yürütme Becerisi Ölçeği, araştırmacılar tarafından geliştirilen Ön Bilgi Testi ve 8. sınıf basınç ünitesi kazanımlarını içeren Basınç Bilgi Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi için öncelikle test ve ölçeklerden elde edilen verilerin normallikleri değerlendirilmiş, ardından verilere Mann Whitney U testi, bağımsız örneklem t testi ve ANCOVA uygulanmıştır. Çalışmada argümantasyonun akıl yürütme becerilerini ve basınç ünitesinde akademik başarıyı geliştirdiği ortaya konmuştur. Çalışmada elde edilen sonuçlar çerçevesinde argümantasyonun fen bilimleri derslerinde hem başarıyı artırmada hem de akıl yürütme süreçlerini geliştirmek amacıyla kullanılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Science Education, Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | December 13, 2023 |
Publication Date | December 18, 2023 |
Submission Date | November 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR