Teknolojik gelişmeler hayatımızı birçok alanda kolaylaştırmıştır. Çok farklı alanlarda hayatımızı
etkileyen teknolojinin eğitim alanını da etkilemeyeceği düşünülemez. Eğitim dört tarafı duvarlar ile
çevrili bir odada derse katılmak ile sınırlı değildir. Yeni teknolojiler sayesinde eğitimi farklı ortamlarda
yapabilmenin önü açılmıştır. Teknoloji ve İnternetin yaygın kullanımı ile birlikte çevrimiçi
uygulamaların eğitimdeki payı hızla artış göstermektedir. Öğrencilerin bilgiye hızlı bir şekilde, istediği
zaman ve istediği yerden ulaşması, coğrafi ve bölgesel engellerin ortadan kalkması öğrencilerin bu tür
uzaktan eğitim uygulamalarına yönelmelerini sağlamıştır. Eğitim yönetim sistemi uygulamaları
kullanılarak sanal ortamlarda sınıflar yaratılarak derslerin işlendiği öğrencinin ister canlı olarak ister ise
daha sonradan tekrar izleyebileceği yenilikçi bir eğitim sistemi olarak görülmektedir. Bu eğitim sistemi
bir çok alana entegre edilmesinden sonra pedagojik formasyon eğitimi için de yaygın olarak
kullanılmaktadır. Bu gelişen eğitim teknolojileri sayesinde öğretmen olmak isteyen eğitim fakültesi
hariç diğer üniversite bölümlerinden mezun olan adaylara uzaktan eğitim programlarıyla pedagojik
formasyon sertifikası alma imkanı tanınmıştır. Yapılan benzer çalışmalarda uzaktan eğitim ile
gerçekleşen pedagojik formasyon sertifika programına katılan öğretmen adayları için ulaşılmak istenen
hedef, amaç, eğitim ve öğretim süreçlerinde ki boyutlar olumlu olduğu gözlenmiştir. Üniversite mezunu
ve belirli bir yaşa ulaşmış insanlar artık toplumda kabul görebilmek için birer işe girmiş ve çalışmak
durumunda kalmış olabilirler. Dolayısı ile örgün öğretime zamanları olmayabilir. Bu nedenlerden dolayı
hem daha kolay erişim sağlayabilmek hem de zamandan tasarruf edebilmek için uzaktan eğitim
programlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Uzaktan eğitim sistemlerinde ders materyali, öğretmen ve öğrenci
arasındaki iletişimi sağlayacak platformlara ihtiyaç vardır. Bu platformlardan biri de açık kaynak kodlu
Moodle sistemidir. Bu çalışmada online pedagojik formasyon eğitimi sertifikası için tasarlanan Moodle
eğitim ortamını detaylı bir şekilde açıklayarak öğretmen adaylarının bu sertifika programı çerçevesinde
almış oldukları yedi farklı dersin Moodle verilerini analiz etmektedir. Bu sayede öğretmen adaylarının ders materyallerine hangi formatta, hangi zaman aralıklarında ve hangi sıklıkta ulaştıkları belirlendi. Ek
olarak uzaktan eğitim ile moodle sistemi üzerinden ders alan 32 öğretmen adayının moodle eğitim
ortamı hakkındaki görüşleri ve değerlendirilmesi anket aracılığı ile toplandı. Bu veriler istatistiksel
hesaplamalar yapılarak yorumlandı ve sonuçlar elde edildi. Bu çalışmada elde edilen bulgular çevrimiçi
pedagojik formasyon sertifika programlarının tasarlanması ve etkin kullanımına önemli katkılar
sağlamaktadır. Kurumlar bu bulguları göz önünde bulundurarak ilerdeki çevrimiçi eğitim
uygulamalarının daha etkin yürütebilirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)