Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrimiçi Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Tasarlanması, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 25 Sayı: 97, 91 - 104, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.929

Öz

Teknolojik gelişmeler hayatımızı birçok alanda kolaylaştırmıştır. Çok farklı alanlarda hayatımızı
etkileyen teknolojinin eğitim alanını da etkilemeyeceği düşünülemez. Eğitim dört tarafı duvarlar ile
çevrili bir odada derse katılmak ile sınırlı değildir. Yeni teknolojiler sayesinde eğitimi farklı ortamlarda
yapabilmenin önü açılmıştır. Teknoloji ve İnternetin yaygın kullanımı ile birlikte çevrimiçi
uygulamaların eğitimdeki payı hızla artış göstermektedir. Öğrencilerin bilgiye hızlı bir şekilde, istediği
zaman ve istediği yerden ulaşması, coğrafi ve bölgesel engellerin ortadan kalkması öğrencilerin bu tür
uzaktan eğitim uygulamalarına yönelmelerini sağlamıştır. Eğitim yönetim sistemi uygulamaları
kullanılarak sanal ortamlarda sınıflar yaratılarak derslerin işlendiği öğrencinin ister canlı olarak ister ise
daha sonradan tekrar izleyebileceği yenilikçi bir eğitim sistemi olarak görülmektedir. Bu eğitim sistemi
bir çok alana entegre edilmesinden sonra pedagojik formasyon eğitimi için de yaygın olarak
kullanılmaktadır. Bu gelişen eğitim teknolojileri sayesinde öğretmen olmak isteyen eğitim fakültesi
hariç diğer üniversite bölümlerinden mezun olan adaylara uzaktan eğitim programlarıyla pedagojik
formasyon sertifikası alma imkanı tanınmıştır. Yapılan benzer çalışmalarda uzaktan eğitim ile
gerçekleşen pedagojik formasyon sertifika programına katılan öğretmen adayları için ulaşılmak istenen
hedef, amaç, eğitim ve öğretim süreçlerinde ki boyutlar olumlu olduğu gözlenmiştir. Üniversite mezunu
ve belirli bir yaşa ulaşmış insanlar artık toplumda kabul görebilmek için birer işe girmiş ve çalışmak
durumunda kalmış olabilirler. Dolayısı ile örgün öğretime zamanları olmayabilir. Bu nedenlerden dolayı
hem daha kolay erişim sağlayabilmek hem de zamandan tasarruf edebilmek için uzaktan eğitim
programlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Uzaktan eğitim sistemlerinde ders materyali, öğretmen ve öğrenci
arasındaki iletişimi sağlayacak platformlara ihtiyaç vardır. Bu platformlardan biri de açık kaynak kodlu
Moodle sistemidir. Bu çalışmada online pedagojik formasyon eğitimi sertifikası için tasarlanan Moodle
eğitim ortamını detaylı bir şekilde açıklayarak öğretmen adaylarının bu sertifika programı çerçevesinde
almış oldukları yedi farklı dersin Moodle verilerini analiz etmektedir. Bu sayede öğretmen adaylarının ders materyallerine hangi formatta, hangi zaman aralıklarında ve hangi sıklıkta ulaştıkları belirlendi. Ek
olarak uzaktan eğitim ile moodle sistemi üzerinden ders alan 32 öğretmen adayının moodle eğitim
ortamı hakkındaki görüşleri ve değerlendirilmesi anket aracılığı ile toplandı. Bu veriler istatistiksel
hesaplamalar yapılarak yorumlandı ve sonuçlar elde edildi. Bu çalışmada elde edilen bulgular çevrimiçi
pedagojik formasyon sertifika programlarının tasarlanması ve etkin kullanımına önemli katkılar
sağlamaktadır. Kurumlar bu bulguları göz önünde bulundurarak ilerdeki çevrimiçi eğitim
uygulamalarının daha etkin yürütebilirler.

Kaynakça

  • Akdemir, A. S. (2013). TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARININ TARİHÇESİ VE SORUNLARI. Electronic Turkish Studies, 8(12).
  • Aydın, A. (1998). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması ve öğretmen yetiştirme sorunu. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 4(3), 275-286.
  • Aydın, Ö. (2014). Yeni Başlayanlar İçin Moodle Genel Bakış. Akademik Bilişim. mersin. Dinçer, S. (2016, 03 14). BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM VE UZAKTAN EĞİTİME GENEL BİR BAKIŞ. ADANA, SEYHAN, TÜRKİYE.
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği 27 , 317- 339.
  • Elmas, Ç., Doğan, N., Biroğul, S., & Koç, M. S. (2008). Moodle Eğitim Yönetim Sistemi İle Örnek Bir Dersin Uzaktan Eğitim Uygulaması. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERGİSİ, CİLT: 1, SAYI: 2 , 54-56. Ergin, C. (2010). İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME BAKIŞ AÇILARI (Yüksek Lisans Tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • IPFS. (2014, 04 01). https://ipfs.io/ipns/tr.wikipedia-onipfs.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitimin_tarihsel_geli%C5%9Fimi.html adresinden alınmıştır İnner, B. (2014) Harmanlanmiş Öğrenme Ortami Olarak Etkili Moodle Etkinlikleri Kullanim Örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi-Journal of Research in Education and Teaching, 3(1).
  • Kavak, M. T. (2009). Dicle Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Eğitim Yönetim Sistemi (Moodle) Kullanımı. Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, (s. 364). Şanlıurfa.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi , 80-81.
  • Moodlenews. (2018, 08 10). https://www.moodlenews.com/2015/moodle-statistics-moodle-nowhas-more-than-78-million-users-all-over-the-world-moodleworld-moodle/ adresinden alınmıstır.
  • Oğraş, R., Arı, M., Ateş, B., & Ünal, R.(2017). ÇEVRİMİÇİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SÖZLÜK KULLANIMI. Ayrıntı Dergisi, 5(50).
  • Örnekleri, İ. U. (2015). Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin. Pala, F., & Doğan, N. (2009). Nette Öğretmen: Eğitim Yönetim Sistemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2(3).
  • Som, İ., Gürol, M., & Türkan, A. (2018). PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 106-108.
  • Şeker, S. E. (2016, Şubat 10). Uzaktan Eğitim ve Bilgisayar Mühendisliği. (N. Demir, Röportajı Yapan)
  • Tezcan, C. (2012). Zihinsel Engelli Çocuklara Web Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi Kurulması: Matematik ve Fen Bilgisi Dersleri Uygulaması(Yüksek Lisans Tezi) . Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Tuncer, M., & Tanaş, R. (2010). Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. 4. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (s. 777-782). Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Uçar, H., Berk, K., & Kumtepe, A. T. (2015). Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminde Bir Dersin Tasarımı ve Öğretimi: İngilizce Dersi Örneği.
  • Ülker, D.(2015). ÖĞRENİM YÖNETİM SİSTEMLERİ ve MOODLE. Yadigar, G. (2010). UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMLARININ ETKİNLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2015, 11 18). 06 15, 2018 tarihinde Yükseköğretim Kurulu: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/- /journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/7052802 adresinden alındı.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Halk Bilimi
Bölüm Derleme Makaleleri -Compilation Articles
Yazarlar

Volkan Cantemir Bu kişi benim

Müesser Nat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97

Kaynak Göster

APA Cantemir, V., & Nat, M. (2019). Çevrimiçi Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Tasarlanması, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi. Folklor/Edebiyat, 25(97), 91-104. https://doi.org/10.22559/folklor.929

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)