Bu çalışmanın amacı Kuzay Kıbrıs'taki özel bir üniversitenin personel gelişim programının eksiklikleri
ile faydalarını belirlemektir. Bu çalışmanın önemi, personel gelişim programını üniversitenin kendi
çalışanlarının bakış açısından tanımlamak ve programın yararları ile eksikliklerini çalışanların sözleriyle
belirlemektir. Bu çalışma özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık bölümünde yapılmıştır. Çalışmaya 30 personelden 4'ü erkek 10'u kadın olmak üzere, farklı yaş aralıklarında ve farklı uyruklardan 14 personel
gönüllü olarak katılmıştır. Bu nitel çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan 7 soruluk açık uçlu bir
anket kullanılmış ve veriler birebir görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma sonunda edinilen veriler
analiz edilmiş ve bu bilgiler ışığında personel geliştirme programında çeşitli sorunların olduğu tespit
edilmiştir. Bu sorunlar 4 başlık altında incelenmiş, bu sorunların neden kaynaklandıkları ve olası
çözümlerine de çalışmada yer verilmiştir.
The purpose of this qualitative case study is to determine both advantages and deficiencies of the staff
development program at Foundation English department of one of the most known private universities
in North Cyprus. The study is based on positive and negative aspects of the staff development program
from the views of their own lecturers. The sample for this study consists of 14 volunteer staff members
out of 30 lecturers. These volunteer lecturers consists of 10 female and 4 male lecturers of Foundation
English school from different age ranges and nationalities. The data were gathered by using the
interview method, including 7 interview questions which were developed by the researcher. The
collected data were analyzed by identifying and categorizing the data. The results of this study claim
that there are several problems within the staff development program of the private university. Along
with the explanation of these problems, the study also presents the causes of these problems and
possible solutions as well.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)