Turizm işletmelerinde etik ve ahlaki değerlendirmeler oldukça önemlidir. Bu alanda müşterinin etik dışı davranışları incelenir ve çözüm önerileri sunulur. Turizm işletmelerinde müşterilerin en sık görülen etik dışı davranışları kaba sözler, fiziksel şiddet, hırsızlık ve kurallara uymamadır. Sinizmin yanı sıra tüketicilerin iyi niyetinden yararlanarak ürünleri daha yüksek fiyatlara satma eğilimi de etik tüketim açısından önemli bir sorundur. Bu konuda turizm eğitimi veren işletme yöneticilerine ve kurumlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Hem firmaların hem de müşterilerin memnuniyetinin arttırılması için turizmde etiğin dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada turizm alanında geçerli olan turizm pazarlaması etiği ve turizm etiği üzerine bir değerlendirme yapılmaktadır.
Turizm işletmelerinde etik ve ahlaki değerlendirmeler oldukça önemlidir. Bu alanda müşterinin etik dışı davranışları incelenir ve çözüm önerileri sunulur. Turizm işletmelerinde müşterilerin en sık görülen etik dışı davranışları kaba sözler, fiziksel şiddet, hırsızlık ve kurallara uymamadır. Sinizmin yanı sıra tüketicilerin iyi niyetinden yararlanarak ürünleri daha yüksek fiyatlara satma eğilimi de etik tüketim açısından önemli bir sorundur. Bu konuda turizm eğitimi veren işletme yöneticilerine ve kurumlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Hem firmaların hem de müşterilerin memnuniyetinin arttırılması için turizmde etiğin dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada turizm alanında geçerli olan turizm pazarlaması etiği ve turizm etiği üzerine bir değerlendirme yapılmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | January 1, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | July 31, 2024 |
Acceptance Date | October 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 4 |