Turizm işletmelerinde etik ve ahlaki değerlendirmeler oldukça önemlidir. Bu alanda müşterinin etik dışı davranışları incelenir ve çözüm önerileri sunulur. Turizm işletmelerinde müşterilerin en sık görülen etik dışı davranışları kaba sözler, fiziksel şiddet, hırsızlık ve kurallara uymamadır. Sinizmin yanı sıra tüketicilerin iyi niyetinden yararlanarak ürünleri daha yüksek fiyatlara satma eğilimi de etik tüketim açısından önemli bir sorundur. Bu konuda turizm eğitimi veren işletme yöneticilerine ve kurumlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Hem firmaların hem de müşterilerin memnuniyetinin arttırılması için turizmde etiğin dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada turizm alanında geçerli olan turizm pazarlaması etiği ve turizm etiği üzerine bir değerlendirme yapılmaktadır.
Tourism Tourism Marketing Marketing Morality Marketing Ethics
Turizm işletmelerinde etik ve ahlaki değerlendirmeler oldukça önemlidir. Bu alanda müşterinin etik dışı davranışları incelenir ve çözüm önerileri sunulur. Turizm işletmelerinde müşterilerin en sık görülen etik dışı davranışları kaba sözler, fiziksel şiddet, hırsızlık ve kurallara uymamadır. Sinizmin yanı sıra tüketicilerin iyi niyetinden yararlanarak ürünleri daha yüksek fiyatlara satma eğilimi de etik tüketim açısından önemli bir sorundur. Bu konuda turizm eğitimi veren işletme yöneticilerine ve kurumlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Hem firmaların hem de müşterilerin memnuniyetinin arttırılması için turizmde etiğin dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada turizm alanında geçerli olan turizm pazarlaması etiği ve turizm etiği üzerine bir değerlendirme yapılmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 4 |