örgütlerde iş görenlerin, örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilebilmesi,
liderin yönetim yeteneğini h'Ullanmadaki başansına bağlıdır. Özellikle
eğitim örgütlerinde, toplumların geleceğini oluşturacak bireylerin yetiştirilmesinde-
öğretmenierin katkı ve sorumluluklan büyük-tür. Öğretmenleri gönüllü,
istekli ve sürekli olarak görev bilincine yöneltecek olan en önemli etken ok'Ul
yöneticisinin tutum, dananış ve uygulamalandır. Okul yöneticisi ok-ul kültürünü
toplumsal kültür ve ahlak normJan çerçeYesinde oluşturup geliştirebilirse öğretmenleri
etkileyebilir. Toplumsal ahlak ve meslek ahlakı bilinciyle öğretmeniere
mod~llik yapabilen ok'Ul yöneticileri çalışanlara emirler vermeden onlan moti"re
edebilir, harekete geçirebilir. Görev bilinci ve sorumluluğunun oluşması ve yaygınlaşarak
yerleşmesi eı:ıllrsiz yönetimin temelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2000 |
Submission Date | March 4, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 5 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).