örgütlerde iş görenlerin, örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilebilmesi,
liderin yönetim yeteneğini h'Ullanmadaki başansına bağlıdır. Özellikle
eğitim örgütlerinde, toplumların geleceğini oluşturacak bireylerin yetiştirilmesinde-
öğretmenierin katkı ve sorumluluklan büyük-tür. Öğretmenleri gönüllü,
istekli ve sürekli olarak görev bilincine yöneltecek olan en önemli etken ok'Ul
yöneticisinin tutum, dananış ve uygulamalandır. Okul yöneticisi ok-ul kültürünü
toplumsal kültür ve ahlak normJan çerçeYesinde oluşturup geliştirebilirse öğretmenleri
etkileyebilir. Toplumsal ahlak ve meslek ahlakı bilinciyle öğretmeniere
mod~llik yapabilen ok'Ul yöneticileri çalışanlara emirler vermeden onlan moti"re
edebilir, harekete geçirebilir. Görev bilinci ve sorumluluğunun oluşması ve yaygınlaşarak
yerleşmesi eı:ıllrsiz yönetimin temelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2000 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 5 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.