Çokkültürcülük bağlamında din eğitimi sorununu ele aldığımızda, toplumumuzda
hem dinin hem de eğitimin problematik niteliği ile ilgili bazı
konulara işaret etmemiz gerekmektedir. Geçmişin homojen toplumlarında
din, toplumun kurumlarının ve değerlerinin sembolik temelini ve kutsal meşruiyetini
oluşturmaktaydı. Dolayısıyla, din-eğitim ilişkisinin sorgulanması
anlamsızdı. Eğitim; gencin, dini konular da dahil toplum hayatına bütünüyle
katılması için hazırlanması anlamına geliyordu. Önceleri, çoğunlukla nomojen
bir kültüre sahip olan toplumumui; artık, bütünüyle Hristiyan geleneğine
bağlı kalmak yerine, dini çoğulculuğa da değer vermektedir. Sonuçta, bugün,
Kanada'da din-eğitim ilişkisinden bahsettiğimizde bir takım problemlerle
karşılaşmaktayız. Bu problemler, sadece din ve eğitim arasındaki ilişkiden
değil, aynı zamanda bu iki kavramın bizzat kendi doğasından da kaynaklanmaktadır.
Eğitimeiter arasında eğitimin asli amacının ne olduğu sorusu, sıcak
bir tartışma konusudur. Ayrıca din, sadece sosyal değişme olgusundan değil,
aynı zamanda dünya dinlerinin giderek birbirleriyle daha fazla yilzleşmelerinden
kaynaklanan meydan okumalarlada mücadele etmeye çalışmaktadır. 1
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Translation |
Yazarlar | |
Çevirmenler |
Lhsan Çapcıoglu Bu kişi benim |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2003 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 8 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.