Translation
BibTex RIS Cite

ÇOKKÜLTÜRCÜLÜK VE DiN EGiTiMi

Year 2003, Volume: 8, 0 - 0, 30.06.2003

Abstract

Çokkültürcülük bağlamında din eğitimi sorununu ele aldığımızda, toplumumuzda
hem dinin hem de eğitimin problematik niteliği ile ilgili bazı
konulara işaret etmemiz gerekmektedir. Geçmişin homojen toplumlarında
din, toplumun kurumlarının ve değerlerinin sembolik temelini ve kutsal meşruiyetini
oluşturmaktaydı. Dolayısıyla, din-eğitim ilişkisinin sorgulanması
anlamsızdı. Eğitim; gencin, dini konular da dahil toplum hayatına bütünüyle
katılması için hazırlanması anlamına geliyordu. Önceleri, çoğunlukla nomojen
bir kültüre sahip olan toplumumui; artık, bütünüyle Hristiyan geleneğine
bağlı kalmak yerine, dini çoğulculuğa da değer vermektedir. Sonuçta, bugün,
Kanada'da din-eğitim ilişkisinden bahsettiğimizde bir takım problemlerle
karşılaşmaktayız. Bu problemler, sadece din ve eğitim arasındaki ilişkiden
değil, aynı zamanda bu iki kavramın bizzat kendi doğasından da kaynaklanmaktadır.
Eğitimeiter arasında eğitimin asli amacının ne olduğu sorusu, sıcak
bir tartışma konusudur. Ayrıca din, sadece sosyal değişme olgusundan değil,
aynı zamanda dünya dinlerinin giderek birbirleriyle daha fazla yilzleşmelerinden
kaynaklanan meydan okumalarlada mücadele etmeye çalışmaktadır. 1

Year 2003, Volume: 8, 0 - 0, 30.06.2003

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Translation
Authors

Ovey. N. Muhammed This is me

Translators

Lhsan Çapcıoglu This is me

Publication Date June 30, 2003
Submission Date March 4, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 8

Cite

ISNAD Muhammed, Ovey. N. “ÇOKKÜLTÜRCÜLÜK VE DiN EGiTiMi”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Lhsan ÇapcıogluTrans 8 (June 2003).

Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).