Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOKKÜLTÜRCÜLÜK VE DiN EGiTiMi

Yıl 2003, Cilt: 8, 0 - 0, 30.06.2003

Öz

Çokkültürcülük bağlamında din eğitimi sorununu ele aldığımızda, toplumumuzda
hem dinin hem de eğitimin problematik niteliği ile ilgili bazı
konulara işaret etmemiz gerekmektedir. Geçmişin homojen toplumlarında
din, toplumun kurumlarının ve değerlerinin sembolik temelini ve kutsal meşruiyetini
oluşturmaktaydı. Dolayısıyla, din-eğitim ilişkisinin sorgulanması
anlamsızdı. Eğitim; gencin, dini konular da dahil toplum hayatına bütünüyle
katılması için hazırlanması anlamına geliyordu. Önceleri, çoğunlukla nomojen
bir kültüre sahip olan toplumumui; artık, bütünüyle Hristiyan geleneğine
bağlı kalmak yerine, dini çoğulculuğa da değer vermektedir. Sonuçta, bugün,
Kanada'da din-eğitim ilişkisinden bahsettiğimizde bir takım problemlerle
karşılaşmaktayız. Bu problemler, sadece din ve eğitim arasındaki ilişkiden
değil, aynı zamanda bu iki kavramın bizzat kendi doğasından da kaynaklanmaktadır.
Eğitimeiter arasında eğitimin asli amacının ne olduğu sorusu, sıcak
bir tartışma konusudur. Ayrıca din, sadece sosyal değişme olgusundan değil,
aynı zamanda dünya dinlerinin giderek birbirleriyle daha fazla yilzleşmelerinden
kaynaklanan meydan okumalarlada mücadele etmeye çalışmaktadır. 1

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Translation
Yazarlar

Ovey. N. Muhammed Bu kişi benim

Çevirmenler

Lhsan Çapcıoglu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2003
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 8

Kaynak Göster

ISNAD Muhammed, Ovey. N. “ÇOKKÜLTÜRCÜLÜK VE DiN EGiTiMi”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Lhsan ÇapcıogluTrc 8 (Haziran 2003).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.