Günümüz kelamcılan, genel olarak, kelam ilminin
teşekkülünden itibaren bazı evreler geçirdiğini kabul etmektedirler.
Kelam ilminin bu evreleri, Gazzali ile birlikte son bulmakta ve ondan
sonraki dönem, klasik dönem olarak isimlendirilmektedir. Yine
günümüz kelamcılarından bazıları, kelam ilminin bu klasik döneminden
sonra, asrımızda, "yeni kelam ilmi" adı altında isimlendirilen bir
döneme girdiği görüşündedirler. Bu görüşte olanlar, bu dönem
içerisinde, Abdullatif Harputi ve onun "Tenkihu'l Kelam" adlı eserine
ayn bir vermektedirler.ı Fakat, yeni kelam ilminin en önemli
şahsiyetlerinden biri olarak gösterilmesine rağmen, Harputi'nin gerek
eserlerine, gerekse eserlerindeki görüşlerine, hak ettiği değerin
verildiğini söylememiz hayli güçtür.2 Bu nedenle, bu makalemizde,
Harputi'nin görüşlerini ve Onun yeni kelam ilmi içerisindeki yerini
değerlendirmeyi amaçlamaktayız.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 1997 |
Submission Date | March 4, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 2 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).