Günümüz kelamcılan, genel olarak, kelam ilminin
teşekkülünden itibaren bazı evreler geçirdiğini kabul etmektedirler.
Kelam ilminin bu evreleri, Gazzali ile birlikte son bulmakta ve ondan
sonraki dönem, klasik dönem olarak isimlendirilmektedir. Yine
günümüz kelamcılarından bazıları, kelam ilminin bu klasik döneminden
sonra, asrımızda, "yeni kelam ilmi" adı altında isimlendirilen bir
döneme girdiği görüşündedirler. Bu görüşte olanlar, bu dönem
içerisinde, Abdullatif Harputi ve onun "Tenkihu'l Kelam" adlı eserine
ayn bir vermektedirler.ı Fakat, yeni kelam ilminin en önemli
şahsiyetlerinden biri olarak gösterilmesine rağmen, Harputi'nin gerek
eserlerine, gerekse eserlerindeki görüşlerine, hak ettiği değerin
verildiğini söylememiz hayli güçtür.2 Bu nedenle, bu makalemizde,
Harputi'nin görüşlerini ve Onun yeni kelam ilmi içerisindeki yerini
değerlendirmeyi amaçlamaktayız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 1997 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 1997 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1997 Cilt: 2 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.