Bu çalışmanın amacı öğrencilerin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi Dersi öğretmenine yönelik tutumlarını belirlemektir. Öğrencilerin
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenine yönelik
tutumlarını belirlemek üzere geliştirilen ve 19 maddeden oluşan tutum ölçeği
Ankara ili merkez ilçelere bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören
öğrencilerden oluşturulan ömeklem grubuna uygulanmıştır. Öğrencilerin
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenine yönelik tutumları
genel olarak olumlu yönde ve yüksektir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin
, tutum düzeyleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılaşma tespit
edilmiştir. Öğrencilerin tutum düzeyleri ile sınıf düzeyleri arasında ise anlamlı
bir farklılaşma tespit edilememiştir.
Tutum Öğretmen İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Cinsiyet SınıfDüzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.