Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖGRENCiLERiN iLKÖGRETiM DiN KÜL TÜRÜ VE AHLAK BiLGiSi DERSi ÖGRETMENiNE YÖNELiK TUTUMLARI

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı öğrencilerin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi Dersi öğretmenine yönelik tutumlarını belirlemektir. Öğrencilerin
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenine yönelik
tutumlarını belirlemek üzere geliştirilen ve 19 maddeden oluşan tutum ölçeği
Ankara ili merkez ilçelere bağlı ilköğretim okullarında öğrenim gören
öğrencilerden oluşturulan ömeklem grubuna uygulanmıştır. Öğrencilerin
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenine yönelik tutumları
genel olarak olumlu yönde ve yüksektir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin
, tutum düzeyleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılaşma tespit
edilmiştir. Öğrencilerin tutum düzeyleri ile sınıf düzeyleri arasında ise anlamlı
bir farklılaşma tespit edilememiştir.

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah, Gençlik Döneminde Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
  • Altınok, Rafet, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminin Ortaöğretim Öğrenci Davramşları Üzerindeki Etkileri, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitilsü, (Yayımlanrnamış Yüksek Lisans Tezi), Bursa, 1994.
  • Anı!, Duygu ve Güler, Neşe, "İkili Karşılaştırma Yöntemi İle Ölçekleme Çalışmasına Bir Örnek", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 30, 2006, ss. 30-36.
  • Artuksi, Eda, Okul Başarısızlığı, http://egitisim. inonu. edu. tr/Eda okuldabasari. htm
  • Ayas, Mehmet, İlköğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Başarısını EtJ..:ileyen Faktörler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Samsun, 2000.
  • Aydemir, Hasan, Malatya Merkez İlköğretim Okulları İle Özel İlköğretim Okullarında İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders i Program Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanrnamış Bilim Uzmanlığı Tezi), Malatya, 1998.
  • Aydın, M. Şevki, Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyon/arı, Erciyes Üniversitesi Yayınları: 95, Kayseri, 1996.
  • Bademci, Vahit, "Sınıfla Sıcak Bir Ortam Yaratarak Başarıyı Artırmak", Çağdaş Eğitim, Yıl: 16, S. 170, ss. ı8-20.
  • Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, 5. Baskı, PegemA Yayınları, Ankara, 2005.
  • Başar, Hüseyin, Sım/Yönetimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 3390, İstanbul, 1999.
  • Baykal, Ali İhsan, Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Çoklu Zekii Kuramının Öğrencilerin Akademik Başarılarma Etkileri, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitilsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, 2005.
  • Bilgin, Beyza, "İmam Hatip Lisesinde Uygulama Dersleri", Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Ayrı Basım, C. XXI, Ankara, ı 976, ss. 317- 322.
  • Bilgin, Beyza, Türkiye'de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri, Emel Matbaacılık, Ankara, 1980.
  • Bindak, Recep, "Tutum Ölçeklerine Madde Seçmede Kullanılan Tekniklerin Karşılaştırılması", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi, C. 6, S. ı O, Güz- 2005, ss. 17-26.

Students' Attitudes Towards Tea ch er of The Religious Culture and Ethics Course for Primary School

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 1, 0 - 0, 30.06.2008

Öz

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah, Gençlik Döneminde Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.
  • Altınok, Rafet, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminin Ortaöğretim Öğrenci Davramşları Üzerindeki Etkileri, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitilsü, (Yayımlanrnamış Yüksek Lisans Tezi), Bursa, 1994.
  • Anı!, Duygu ve Güler, Neşe, "İkili Karşılaştırma Yöntemi İle Ölçekleme Çalışmasına Bir Örnek", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 30, 2006, ss. 30-36.
  • Artuksi, Eda, Okul Başarısızlığı, http://egitisim. inonu. edu. tr/Eda okuldabasari. htm
  • Ayas, Mehmet, İlköğretimde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Başarısını EtJ..:ileyen Faktörler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Samsun, 2000.
  • Aydemir, Hasan, Malatya Merkez İlköğretim Okulları İle Özel İlköğretim Okullarında İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders i Program Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanrnamış Bilim Uzmanlığı Tezi), Malatya, 1998.
  • Aydın, M. Şevki, Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyon/arı, Erciyes Üniversitesi Yayınları: 95, Kayseri, 1996.
  • Bademci, Vahit, "Sınıfla Sıcak Bir Ortam Yaratarak Başarıyı Artırmak", Çağdaş Eğitim, Yıl: 16, S. 170, ss. ı8-20.
  • Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, 5. Baskı, PegemA Yayınları, Ankara, 2005.
  • Başar, Hüseyin, Sım/Yönetimi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları: 3390, İstanbul, 1999.
  • Baykal, Ali İhsan, Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Çoklu Zekii Kuramının Öğrencilerin Akademik Başarılarma Etkileri, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitilsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, 2005.
  • Bilgin, Beyza, "İmam Hatip Lisesinde Uygulama Dersleri", Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Ayrı Basım, C. XXI, Ankara, ı 976, ss. 317- 322.
  • Bilgin, Beyza, Türkiye'de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri, Emel Matbaacılık, Ankara, 1980.
  • Bindak, Recep, "Tutum Ölçeklerine Madde Seçmede Kullanılan Tekniklerin Karşılaştırılması", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakiiltesi Dergisi, C. 6, S. ı O, Güz- 2005, ss. 17-26.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsınail Arıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Arıcı, İsınail. “ÖGRENCiLERiN iLKÖGRETiM DiN KÜL TÜRÜ VE AHLAK BiLGiSi DERSi ÖGRETMENiNE YÖNELiK TUTUMLARI”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/1 (Haziran 2008).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.