BibTex RIS Cite
Year 2012, Volume: 22 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Abstract

HARPUT YÖRESİNE AİT MUHALİF ESERLERİN MÜZİKAL ANALİZİ

Year 2012, Volume: 22 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2012

Abstract

Araştırmada Harput yöresinde Muhalif olarak adlandırılan eserlerin müzikal analizini yaparak eserlerin durağını, güçlüsünü, seyrini, perde isimlerini, usulünü tespit etmek ve söz konusu eserlerin Türk Klasik Müziğindeki makamlar ile ilişkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Harput yöresine ait Muhalif eserlerin; Segâh perdesinde karar verdiği, güçlülerinin nevâ perdesi olduğu, perde sayılarının en az 6 en fazla 12 olduğu, 4/4’ lük Sofyan, 3/4‘lük Semai, 10/8’lik Aksak Semai ve serbest usûllerde yazıldığı tespit edilmiştir. Söz konusu eserlerin Türk Klasik Müziğinde genel olarak Segâh makamını karşıladığı, ancak bazı eserlerin Hüzzam makamı ile örtüştüğü görülmüştür. Eserler anonim olup makam kaygısı taşınmadan ortaya çıktıklarından makamın bütün özelliklerini tam anlamıyla sergileyemedikleri ancak dizi olarak Segâh ve Hüzzam makamları dizileriyle benzeştikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Harput Yöresi, Türk Klasik Müziği, Makam, Müzikal Analiz, Muhalif.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Damla Bulut This is me

İrşat Kazazoğlu This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Bulut, D., & Kazazoğlu, İ. (2012). HARPUT YÖRESİNE AİT MUHALİF ESERLERİN MÜZİKAL ANALİZİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1).