BibTex RIS Cite

POSTMODERNİZMİN İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI

Year 2010, Volume: 20 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6 ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında (SBÖP) postmodernizmin yansımalarını belirlemektir. Nitel karakter arz eden bu betimsel çalışmada veriler, sözü geçen programlardan oluşan doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Bu şekilde ulaşılan bilgileri değerlendirmek için ilgili literatürden hareketle bir postmodern çerçeve belirlenmiş ve bu çerçevede analiz edilen bilgiler yorumlanarak bazı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada ulaşılan bazı sonuçlar şu şekildedir: Postmodernizm, ilköğretim 6. ve 7. sınıflar SBÖP’na yapılandırmacılık şeklinde yansımıştır. Kısmi olarak gerçekleşen bu yansımalar, daha çok, genel amaçlar, kazanımlar ve etkinlikler üzerinde görülmektedir. Bu yansımalar, ağırlıklı olarak esneklik, görelilik, çoklu doğrular ile sorgulama kavramları çerçevesinde gerçekleşmiştir. Bununla birlikte programlarda önceki paradigmaların izleri de devam etmektedir. Anahtar Kelimeler: Postmodernizm, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Yapılandırmacılık.

Year 2010, Volume: 20 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Burhan Akpınar

Zafer Çakmak

Cihan Kara

Publication Date June 1, 2010
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2010 Volume: 20 Issue: 2

Cite

APA Akpınar, B., Çakmak, Z., & Kara, C. (2010). POSTMODERNİZMİN İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2).