BibTex RIS Kaynak Göster

POSTMODERNİZMİN İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI

Yıl 2010, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6 ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında (SBÖP) postmodernizmin yansımalarını belirlemektir. Nitel karakter arz eden bu betimsel çalışmada veriler, sözü geçen programlardan oluşan doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Bu şekilde ulaşılan bilgileri değerlendirmek için ilgili literatürden hareketle bir postmodern çerçeve belirlenmiş ve bu çerçevede analiz edilen bilgiler yorumlanarak bazı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada ulaşılan bazı sonuçlar şu şekildedir: Postmodernizm, ilköğretim 6. ve 7. sınıflar SBÖP’na yapılandırmacılık şeklinde yansımıştır. Kısmi olarak gerçekleşen bu yansımalar, daha çok, genel amaçlar, kazanımlar ve etkinlikler üzerinde görülmektedir. Bu yansımalar, ağırlıklı olarak esneklik, görelilik, çoklu doğrular ile sorgulama kavramları çerçevesinde gerçekleşmiştir. Bununla birlikte programlarda önceki paradigmaların izleri de devam etmektedir. Anahtar Kelimeler: Postmodernizm, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Yapılandırmacılık.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Burhan Akpınar

Zafer Çakmak

Cihan Kara

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akpınar, B., Çakmak, Z., & Kara, C. (2010). POSTMODERNİZMİN İLKÖĞRETİM 6. VE 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2).