Jacob Klein is one of the twentieth century interpreters of Plato who emphasized the “dramatic” aspect of the Platonic dialogues. His dramatic approach to Plato is closely connected with his pedagogic understanding of philosophy. The first section introduces his ideas on liberal education and the concept of sedimentation. The second section discusses the history of interpreting the Platonic dialogues and Klein’s dramatic approach to Plato. The third section contains a translation of a short introductory writing by Klein on how to read Platonic dialogues. The concluding section draws attention to the link between Klein’s dramatic approach to Plato and his ideas on education
Jacob Klein, yirminci yüzyılın Platonik diyalogların “dramatik” yönüne dikkat çeken Platon yorumcularındandır. Klein’in Platon’a dramatik yaklaşımı aynı zamanda kendisinin pedagojik felsefe anlayışıyla yakından ilişkilidir. Bu makale bu ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Birinci bölümde Klein’in liberal eğitime dair düşünceleri ve tortulaşma kavramı; ikinci bölümde Platonik diyalogların yorumlanması meselesinin tarihçesi ve Klein’in dramatik yaklaşımı ele alınmıştır. Üçüncü bölüm, Klein’in dramatik yaklaşımına dair kısa bir yazısının çevirisidir. Sonuç bölümünde Klein’in eğitime dair düşünceleri ile Platon yorumu arasındaki ilişkiye dikkat çekilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 19 |
Starting from 2024, our journal will be published in 3 issues as two regular and one special issues. These issues will be published In May (regular issue), September (special issue) and December (regular issue).
Acceptance of articles for our special issue and our regular issue in December will begin on March 15.
Only articles within the scope of the file will be included in our special issue.
Thank you for your attention.