In this study, which aims to determine the conceptual understanding levels of 5th grade students on the subject of expansion, the descriptive survey method was used. The study was carried out with 206 5th grade students in each school in the Ortahisar district of Trabzon, in the Sürmene district, and the Akçaabat district. The drawing test was used as a data collection tool. As a result of the study, it was seen that 42.23% of the students made drawings that fell into the category of full comprehension and 14.56% of them made drawings that fell into the category of alternative comprehension. When the drawing samples of the students were examined, it was seen that they generally drew the experimental environment. It was seen that 56.67% of the objects in the alternative thinking category were drawings based on grain increase. It is thought that the experimental processes that the 5th grade students conduct together with their teachers in science lessons have an impact on this result. Suggestions were made depending on the results obtained at the end of the study.
5. sınıf öğrencilerinin genleşme konusu ile ilgili kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada betimsel tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma Trabzon ili Ortahisar ilçesinde, Sürmene ilçesinde ve Akçaabat ilçesinde birer okulda bulunan 206 5. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak çizim testinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin %42,23’ü tam anlama kategorisine giren, %14,56’sının ise alternatif kavrama kategorisine giren çizimler yaptığı görülmüştür. Öğrencilerin çizim örnekleri incelendiğinde genellikle deney ortamını çizdikleri görülmüştür. Alternatif kavrama kategorisine giren çizimlerin %56,67’si tanecik artışını temel alan çizimler olduğu görülmüştür. 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi derslerinde öğretmenleri ile beraber yürüttükleri deney süreçlerinin bu sonuç üzerinde etkisi olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın sonunda elde edilen sonuçlara bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur.
Genleşme, Kavramsal Anlama, Çizim, Drawing, expansion, conceptual understanding
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { fmgted1193839, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2023}, volume = {6}, number = {1}, pages = {60 - 73}, title = {5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Bekar, Şeyma Nur and Yıldız, Hakan and Genç, Hasan} } |
APA | Bekar, Ş. N. , Yıldız, H. & Genç, H. (2023). 5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 6 (1) , 60-73 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/75754/1193839 |
MLA | Bekar, Ş. N. , Yıldız, H. , Genç, H. "5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 6 (2023 ): 60-73 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/75754/1193839> |
Chicago | Bekar, Ş. N. , Yıldız, H. , Genç, H. "5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 6 (2023 ): 60-73 |
RIS | TY - JOUR T1 - Determination of Conceptual Understanding Levels of 5th Grade Students for the Concept of "Expansion" AU - Şeyma NurBekar, HakanYıldız, HasanGenç Y1 - 2023 PY - 2023 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 60 EP - 73 VL - 6 IS - 1 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education 5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi %A Şeyma Nur Bekar , Hakan Yıldız , Hasan Genç %T 5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi %D 2023 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 6 %N 1 %R %U |
ISNAD | Bekar, Şeyma Nur , Yıldız, Hakan , Genç, Hasan . "5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 6 / 1 (January 2023): 60-73 . |
AMA | Bekar Ş. N. , Yıldız H. , Genç H. 5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi. FMGT Eğitimi Dergisi. 2023; 6(1): 60-73. |
Vancouver | Bekar Ş. N. , Yıldız H. , Genç H. 5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2023; 6(1): 60-73. |
IEEE | Ş. N. Bekar , H. Yıldız and H. Genç , "5. Sınıf Öğrencilerinin “Genleşme” Kavramına Yönelik Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 60-73, Jan. 2023 |