Düşünce ve hayal gücünden yararlanarak yeni bir ürün ortaya çıkmasında etkili olan yaratıcılık kavramı, çalışma ortamında yenilikçi bir anlayışın gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu yenilikçi anlayışın gelişmesinde yiyecek içecek hizmetleri alanındaki mutfak çalışanlarının yaratıcılık düzeyleri, sunulan mal ve hizmetlerin özelliklerinden kaynaklanan bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple araştırmanın amacını yiyecek içecek hizmetleri alanında görevli mutfak çalışanlarının yaratıcılık algı düzeylerinin demografik faktörler açısından incelenmek oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de yiyecek ve içecek hizmetleri alanında çalışan mutfak çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında çeşitli pozisyonlarda görevli 400 mutfak çalışanına anket formu yardımıyla elde edilen veriler ile ilgili yüzde, frekans, standart sapma, ortalama değerlere yer verilmektedir. Daha sonra çalışanlarının cinsiyet, yaş aralığı, eğitim seviyesi, mesleki deneyim, yiyecek içecek işletmesi türü, çalıştığı pozisyon ve pozisyondaki çalışma süresi değişkenleri ile ilgili bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) sonuçları yer almaktadır. Araştırmada mutfak çalışanlarının yaratıcılık algı düzeyinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Mutfak çalışanlarında yaratıcılık algı düzeyinin cinsiyet, yaş aralığı, eğitim seviyesi, mesleki deneyim, yiyecek içecek işletmesi türü, çalıştığı pozisyon ve çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında bazı önerilere yer verilmekte olup, araştırmanın hem alan yazına hem de diğer araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The concept of creativity, which is effective in the emergence of a new product by using thought and imagination, contributes to the development of an innovative understanding in the working environment. In the development of this innovative understanding, the creativity level of the culinary employees in the field of food and beverage services emerges as a necessity arising from the characteristics of the goods and services offered. For this reason, the aim of the study is to examine the creativity perception levels of culinary employees in the field of food and beverage services in terms of demographic factors. The universe of the research consists of culinary employees working in the field of food and beverage services in Turkey. Within the scope of the research, the percentage, frequency, standard deviation and average values are included in relation to the data obtained by applying a survey form to 400 culinary employees in various positions. And then, the independent sample t-test and one way variance analysis (Anova) results regarding the variables of the employees' gender, age range, education level, professional experience, type of food and beverage business, position and duration of work are included. In the study, it was determined that the creativity perception level of the culinary employees is at a high level. It was concluded that the creativity perception level of culinary employees differed significantly according to the variables of gender, age range, education level, professional experience, type of food and beverage business, position and duration of work. In addition, some suggestions are included within the scope of the research, and it is thought that the research will contribute to both the literature and other researchers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.