Bu araştırma, restoran işletmelerinin yenilikçi uygulamalarının neler olduğunu tespit etmeyi ve bu yenilikçi uygulamaların da hangi boyutlarda gerçekleştiğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmada evreninin çok geniş olmasından dolayı Eskişehir’de yenilikçi uygulamaların gerçekleşebileceği özellikleri taşıyan 24 restoran çalışma evreni olarak belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler (frekans, yüzde) kullanılmıştır. Araştırma da restoran işletmelerindeki yenilikçi uygulamaların ürün ve hizmet, süreç, yönetim, pazarlama ve sosyal sorumluluk olmak üzere beş boyutta gerçekleştiği görülmektedir. Araştırma sonuçları restoran işletmelerinin yenilikçi uygulamaları büyük ölçüde hayata geçirdiklerini, ancak yenilikçi boyutların içerisindeki “menü kalemlerinin kalorisinin belirtilmesi”, “paket servis”, “QR kod uygulaması”, “E-Tablet menülerin kullanımı” ve “online sipariş verme” uygulamalarını ise çok fazla gerçekleştiremediğini göstermektedir.
This research aims to find out what innovative practices of restaurants are and to what extent these innovative practices are realized. For this purpose, survey technique was used in this quantitative research. As the size of the population is very large, 24 restaurants having innovative applications in Eskişehir were selected as the sample size. Descriptive statistics (frequency, percentage) were used in the analysis of the data obtained from the study. In research, it was seen that innovative applications in restaurants were realized in five dimensions as product and service, process, management, marketing and social responsibility. The results, in which innovative applications of restaurans were evaluated in five dimensions, show that the restaurants implement innovative applications to a large extent, but they were not realize the calorie of the menu items within the innovative dimensions, the package service, QR code application, the use of the E-Tablet menus and the applications of online ordering.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Submission Date | March 7, 2019 |
Acceptance Date | March 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.