Bir toplumun
yiyecek ve içeceğe dair tüm kültürel mirasını ifade eden gastronomi bilimi
turizm aktivitelerine de yön vermekte, turizmi etkileyen ve turizmden etkilenen
bir kavram olarak önemini sürdürmektedir.
Bu önemin ve ilginin bilincinde olan seyahat acentaları ve tur
operatörleri; oluşturduğu farklı gastronomi turları ile hemen hemen her
kesimden turiste hitap etmektedir. Ayrıca tek bir aktivite ile yetinmeyen
seyahat işletmeleri; doğal güzellikleri görmenin yanında o bölgeye özgü
lezzetleri tatmayı da tur programlarına dahil etmekte; gastronomi turları
kapsamında pek çok faaliyeti turistlere sunmaktadır. Coğrafi işaretli ürünler
ise; o bölgeye özgün ürünleri ifade etmekte, sadece o bölgenin sıcaklık, nem,
yağmur, toprak ve rüzgarında yetişebilmektedir. Gastronomi turlarında kısmen de
olsa yer alsa da; “coğrafi işaretler ürünlü gastronomi turları” şeklinde bir
tur programı oluşturulmamıştır. Bu araştırmanın amacı coğrafi işaretli ürünler
ile gastronomi turlarının oluşturulmasına dair bir model geliştirmektir. Örneklem
olarak Batı Karadeniz bölgesinde turlar seçilmiş, turların süresi, güzergahlar
ve niteliği incelenerek coğrafi işaretli ürünler ile bir tur programı
hazırlanmıştır.
Gastronomy science, which expresses the cultural heritage of a society
for food and drink, also directs tourism activities and continues its
importance as a concept that affects tourism and is influenced by tourism.
Travel agencies and tour operators who are aware of this importance and
interest; appeal to tourists from almost every segment with its different
gastronomy tours. In addition, travel agencies which is not limited to provide
single activity only, by including tasting of local delicacies besides seeing
natural beauties in tour programs, offer many activities within the scope of
gastronomy tourism. Geographical indication products; refers to the authentic
products of the area; that can only grow in the temperature, humidity, rain,
soil and wind of that region. No tour programs have been created in the form of
“gastronom[1]y
tours with geographical indication products“; even for a part in gastronomy
tours. The aim of this study is to develop a model for the creation of
gastronomic tours with geographical indication products. Tours in the Western
Black Sea region were selected as samples, and a tour program with geographical
indication products was prepared by examining the duration, routes and quality
of the tours.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 2, 2019 |
Acceptance Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.