Günümüzde artan tüketim bilinci ile her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de yoğun rekabet ortamı oluşmuştur. Turizm sektörünün en önemli parçası olan destinasyonlar bu rekabette ayakta kalabilmek için farklılaşma, daha iyi hizmet ve memnuniyet sağlamaya yönelmektedirler. Müşteri memnuniyetinin sağlanması ise özellikle destinasyonlardaki işletmeler sayesinde mümkün olmaktadır. Bu işletmeler arasında ilk sırada gelen restoranlar müşteri memnuniyetini sağlamada çok önemli yer tutmaktadır. Yedikleri yemeğin kalitesi ve fiyatı, yemek yedikleri yerin ortamı ve yemek yedikleri kişiler gibi faktörler tüketicilerin memnuniyetlerini etkileyebilmektedir. Tüketiciler yemek deneyiminden sonra bu faktörleri göz önünde bulundurarak tatil değerlendirmesi yapacaklardır. Bunun sonucunda memnun kalan tüketici, destinasyonu ve işletmeyi tekrar ziyaret ederek destinasyon ve işletmenin devamlılığına çok büyük katkı sağlayacaktır. Bu konular çerçevesinde, restoran deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkiyi ele alabilmek amacıyla bu çalışma hazırlanmıştır. Yazılan bu çalışmanın amacı, restoran deneyimi ile bir destinasyonu tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Yazılan bu çalışma da araştırmanın evrenini İstanbul’u ziyaret eden yerli ve yabancı turistler oluşturmaktadır. Turistlere anket çalışması uygulanarak kolayda örneklem yönteminden yararlanılmıştır. Bu yöntem ile İstanbul’da bulunan popüler ve turistik işletmelerin bir kısmı tercih edilerek bu işletmelere gelen 500 turist araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Dağıtılan 500 anket formundan 5 tanesinin sorulara verilen cevapların eksik olmasından dolayı 495 anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Anket formları bilgisayar ortamında SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Science) programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılanların restoran deneyimleri ile ilgili yorumlarında yediklerin yemeğin malzemesi, ödedikleri fiyat, sosyalleşebilme ortamları, restoran atmosferi ve destinasyon hakkındaki düşüncelerinin etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca kişilerin restoran memnuniyetleri ziyaret ettikleri destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetlerini ve o bölgeye olan sadakatlerini etkilediği görülmektedir
Nowadays, with the increasing consumption awareness, an intense competition environment has been formed in tourism sector as in every sector. The destinations which are the most important part of the tourism sector are aiming to provide differentiation, better service and satisfaction in order to survive in this competition. Achieving customer satisfaction is made possible especially by the enterprises in the destinations. Restaurants that come first among these businesses are very important in ensuring customer satisfaction. Factors such as the quality and price of the food they eat, the environment of the food they eat and the people they eat can affect the satisfaction of the consumers. Consumers will make a holiday assessment after taking these factors into consideration. As a result, the satisfied consumer will make a great contribution to the continuity of the destination and the business by visiting the destination and the business again. Within the framework of these issues, this study was prepared in order to examine the relationship between restaurant experience and intention to visit again. The purpose of this study is to determine the relationship between restaurant experience and intention to revisit a destination.In this study, the population of the research consists of local and foreign tourists visiting Istanbul. By applying the survey to tourists easy sampling method was utilized. With this method, some of the popular and touristic enterprises in Istanbul are preferred and 500 tourists coming to these enterprises constitute the sample of the research. 495 questionnaires were taken into consideration because of the lack of answers to the questions of 5 out of 500 distributed questionnaires. The questionnaires were analyzed using SPSS 22.0 program (Statistical Package for Social Science). As a result of the research, it was found that the participants' opinions about the food, the price they paid, the socialization environment, the restaurant atmosphere and the destination were effective in their comments about the restaurant experiences. In addition, it is seen that the people 's satisfaction with the restaurant and their intention to revisit the visited destination and their loyalty to the region
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Submission Date | February 26, 2019 |
Acceptance Date | March 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.