İşletme yönetiminde karar verme fonksiyonu, mevcut alternatifler içerisinde en uygununu seçmek olarak ifadeedilmektedir. Yönetim kararları, organizasyonun verimliliği açısından önem kazanmaktadır. Bu nedenle kararverme fonksiyonu, işletmenin pazar dinamiklerine uyum sağlayabilecek bir sistemin oluşumundaki temelunsurlardan birisidir. Üretilecek ürün kararı konusunda, pazar şartları önemli ise de kimi zaman pazar işletmelertarafından yönlendirilir. Her iki koşulda da işletme kendi açısından en uygun ürünün hangisi olduğunu bilmek vetüm dinamiklerini bu yönde harekete geçirmek zorundadır. Bu çalışmada, bir konfeksiyon işletmesinde istenilenkriterlere en uygun ürünün belirlenmesi çalışması yapılmıştır. Bu amaçla 4 ayrı pantolon modeli ve bu modellereait 11 ayrı üretim kriteri tespit edilmiştir. Bu kriterlere analitik hiyerarşi yöntemi uygulanarak üretimi en uygunmodelin seçimi yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 1 |