BibTex RIS Cite

DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ

Year 2011, Volume: 26 Issue: 2, 0 - , 20.02.2013

Abstract

Taşıt aerodinamik karakteristiklerinin belirlenmesi için rüzgar tüneli testlerinden yararlanılmaktadır. Model veprototip arasında Reynolds sayısı eşliği sağlanabilmesi için ya çok yüksek hızlı rüzgar tüneli kullanılması ya dadaha büyük model kullanılması gerekmektedir. Bu maliyeti arttıran önemli bir faktördür. Daha küçük ölçekli vedaha düşük rüzgar hızlarında aerodinamik karakteristiklerin belirlenebilmesi için Reynolds sayısıbağımsızlığından faydalanılabilir. Bu çalışmada Reynolds sayısı bağımsızlığından faydalanılarak 1/24 ölçekli üçotomobilin aerodinamik direnç katsayısı belirlenmeye çalışılmıştır. Testler maksimum serbest akış hızı 28 m/solan bir rüzgar tüneli ile gerçekleştirilmiştir. Test sonucunda bütün modeller için Reynolds sayısıbağımsızlığından yararlanılamayacağı görülmüştür. BMW X5 E53, Alfa Romeo 156 ve Wolksvagen New Beetleotomobilleri ile yapılan testler sonucu aerodinamik direnç katsayıları sırasıyla % 14, % 12,5 ve % 7,8 hata oranıile bulunmuştur.

References

  • Milliken, W.F., Milliken, D.L., “Race Car Vehicle
  • Dynamics”,Society of Automotive Engineers
  • International, Warrendale, 83-110, 1995.
  • Hucho, W.H., “Aerodynamics of Road Vehicles”,
  • Butterwworths, London, 298-410, 1987.
  • Sumantran, V., Sovran, G., “Vehicle
  • Aerodynamics”, Society of Automotive
  • Engineers International, Warrendale, 483-531,
  • -
  • Wiedemann J., Ewald, B., “Turbulance
  • maniplation to increase effective Reynolds
  • numbers in vehicle aerodynamics”, AIAA J. 27:
  • -69, 1989.
  • Barnard, B.H., “Road Vehicle Aerodynamic
  • Design”, Longman, London, 1-20, 1996.
  • Aka, H., “Otomobillerin Aerodinamik
  • Karakteristiğinin Bir Rüzgar Tünelinde
  • İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi
  • Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
  • -69, 2003.
  • Kavadar, G., “Design and Protoyping of a
  • Mechatronic System as a Drag Reduction Device
  • for Buses”, Yüksek Lisans Tezi, İzmir Yüksek
  • Teknoloji Enstitüsü, İzmir, 80-86, 2006.
  • Çengel, Y.A., Cimbala, J.M., “Akışkanlar
  • Mekaniği” McGraw Hill, London, 170-200,299-
  • , 2008.
  • White, M.F., “Akışkanlar Mekaniği”, McGraw
  • Hill, London, 210-220, 2004.
  • Sovran, G., Morel, T., Mason, W.T.,
  • “Aerodynamic Drag Mechanisms of Bluff Bodies
  • and Road Vehicles”, Plenum Press, Newyork, 7-
  • , 1978.
Year 2011, Volume: 26 Issue: 2, 0 - , 20.02.2013

Abstract

References

  • Milliken, W.F., Milliken, D.L., “Race Car Vehicle
  • Dynamics”,Society of Automotive Engineers
  • International, Warrendale, 83-110, 1995.
  • Hucho, W.H., “Aerodynamics of Road Vehicles”,
  • Butterwworths, London, 298-410, 1987.
  • Sumantran, V., Sovran, G., “Vehicle
  • Aerodynamics”, Society of Automotive
  • Engineers International, Warrendale, 483-531,
  • -
  • Wiedemann J., Ewald, B., “Turbulance
  • maniplation to increase effective Reynolds
  • numbers in vehicle aerodynamics”, AIAA J. 27:
  • -69, 1989.
  • Barnard, B.H., “Road Vehicle Aerodynamic
  • Design”, Longman, London, 1-20, 1996.
  • Aka, H., “Otomobillerin Aerodinamik
  • Karakteristiğinin Bir Rüzgar Tünelinde
  • İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi
  • Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara,
  • -69, 2003.
  • Kavadar, G., “Design and Protoyping of a
  • Mechatronic System as a Drag Reduction Device
  • for Buses”, Yüksek Lisans Tezi, İzmir Yüksek
  • Teknoloji Enstitüsü, İzmir, 80-86, 2006.
  • Çengel, Y.A., Cimbala, J.M., “Akışkanlar
  • Mekaniği” McGraw Hill, London, 170-200,299-
  • , 2008.
  • White, M.F., “Akışkanlar Mekaniği”, McGraw
  • Hill, London, 210-220, 2004.
  • Sovran, G., Morel, T., Mason, W.T.,
  • “Aerodynamic Drag Mechanisms of Bluff Bodies
  • and Road Vehicles”, Plenum Press, Newyork, 7-
  • , 1978.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yakup İçingür This is me

Hamit Solmaz This is me

Publication Date February 20, 2013
Submission Date February 20, 2013
Published in Issue Year 2011 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA İçingür, Y., & Solmaz, H. (2013). DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 26(2).
AMA İçingür Y, Solmaz H. DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ. GUMMFD. March 2013;26(2).
Chicago İçingür, Yakup, and Hamit Solmaz. “DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26, no. 2 (March 2013).
EndNote İçingür Y, Solmaz H (March 1, 2013) DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26 2
IEEE Y. İçingür and H. Solmaz, “DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ”, GUMMFD, vol. 26, no. 2, 2013.
ISNAD İçingür, Yakup - Solmaz, Hamit. “DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26/2 (March 2013).
JAMA İçingür Y, Solmaz H. DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ. GUMMFD. 2013;26.
MLA İçingür, Yakup and Hamit Solmaz. “DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 26, no. 2, 2013.
Vancouver İçingür Y, Solmaz H. DÜŞÜK HIZLI BİR RÜZGAR TÜNELİNDE DEĞİŞİK OTOMOBİL MODELLERİNİN AERODİNAMİK DİRENÇ KATSAYILARININ BELİRLENMESİ. GUMMFD. 2013;26(2).