Taşıt aerodinamik karakteristiklerinin belirlenmesi için rüzgar tüneli testlerinden yararlanılmaktadır. Model veprototip arasında Reynolds sayısı eşliği sağlanabilmesi için ya çok yüksek hızlı rüzgar tüneli kullanılması ya dadaha büyük model kullanılması gerekmektedir. Bu maliyeti arttıran önemli bir faktördür. Daha küçük ölçekli vedaha düşük rüzgar hızlarında aerodinamik karakteristiklerin belirlenebilmesi için Reynolds sayısıbağımsızlığından faydalanılabilir. Bu çalışmada Reynolds sayısı bağımsızlığından faydalanılarak 1/24 ölçekli üçotomobilin aerodinamik direnç katsayısı belirlenmeye çalışılmıştır. Testler maksimum serbest akış hızı 28 m/solan bir rüzgar tüneli ile gerçekleştirilmiştir. Test sonucunda bütün modeller için Reynolds sayısıbağımsızlığından yararlanılamayacağı görülmüştür. BMW X5 E53, Alfa Romeo 156 ve Wolksvagen New Beetleotomobilleri ile yapılan testler sonucu aerodinamik direnç katsayıları sırasıyla % 14, % 12,5 ve % 7,8 hata oranıile bulunmuştur.
Aerodinamik direnç direnç katsayısı rüzgar tüneli testi Reynolds sayısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 26 Sayı: 2 |