BibTex RIS Cite

STAJ YÖNETİM SİSTEMİNİN (ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI) GELİŞTİRİLMESİ VE GELİŞTİRİLEN SİSTEME YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 93 - 128, 01.06.2016

Abstract

Eğitim fakülteleri öğrencileri öğretmenlik uygulaması kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı farklı düzeylerdeki okullarda öğretmenlik deneyimi kazanmaya çalışmaktadırlar. Ancak mevcut durumda aynı bölümdeki öğrenciler bile farklı farklı okullarda öğretmenlik deneyimi kazanmaya çalışmaktadırlar ve birbirleri ile bilgi paylaşımları son derece sınırlıdır. Ayrıca öğrencilerin öğretim elemanları ile de gerekli düzeyde paylaşımlar yapmadıkları gözlenmektedir. Bu durumun olumsuz etkilerini azaltmayı amaçlayan bu çalışma kapsamında çevrimiçi bir sistem geliştirilerek bu dezavantajlar ortadan kaldırılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının geliştirilen staj yönetim sistemine yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma modeli benimsenmiş olup, öğretmen adaylarının geliştirilen sisteme yönelik görüşleri ile sistemin avantaj ve dezavantajları ortaya konulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2015‐2016 eğitim‐öğretim yılında NEÜ Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi BÖTE Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 50 bilgisayar öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacının geliştirdiği yarı yapılandırılmış formdaki bulunan açık uçlu sorulara verilen cevaplar içerik analizi ile analiz edilmiş ve araştırma bulguları ortaya çıkarılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının Staj Yönetim Sisteminden memnun kaldıkları ortam‐öğretim elemanı ve arkadaş etkileşimlerinin süreçte kendilerine çok önemli katkı sağladığını ve anında geri bildirim almak ve diğer ihtiyacı olanlara sistem üzerinden anında yardımcı olmanın uygulama sürecinde çok önemli olduğunu vurgulamışlardır. Öğretmen adayları bu tür sistemlerin sürece entegrasyonunun sağlanmasına yönelik olumlu görüş bildirmişlerdir.

DEVELOPING THE INTERNSHIP MANAGEMENT SYSTEM  (TEACHING PRACTICE) AND TEACHER CANDIDATES’  OPINIONS ABOUT THE DEVELOPED SYSTEM

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 93 - 128, 01.06.2016

Abstract

Education  faculties’  students  have  been  trying  to  gain  teaching  experiences  within  the 
teaching practice at the different schools levels attached to the Ministry of National Education. 
However,  in  the  present  case  even  same  section  students  have  been  trying  to  gain  teaching 
experience in very different schools and sharing information with each other is extremely limited. 
In addition, it is observed that the students didn't do share with instructors the necessary level. 
Within  the  scope  of  this  study,  which  aims  to  reduce  the  negative  impacts  of  this  situation  by 
developing an online system, it was attempted to eliminate these disadvantages. The purpose of 
this  study  is  determining  the  teacher  candidates’  opinions  about  the  developed  internship 
management  system.  The  qualitative  research  model  were  adopted  in  this  study,  it  were 
demonstrated  the  advantages  and  disadvantages  of  the  system  with  pre‐service  teachers 
opinions  about  the  developed  system.  Study  group  was  50  pre‐service  computer  teachers 
studying  at  NEU,  Ahmet  Kelesoglu  Education  Faculty  Computer  and  Instructional  Technologies 
Department  in  2015‐2016  Academic  years.  The  research  findings  were  revealed  from  given 
answers  to  open‐ended  questions  at  the  developed  semi‐structured  form  by  researcher  was 
analyzed with content analysis. According to the obtained results from the findings,  pre‐service 
teachers  emphasized  that  they  satisfied  with  Internship  Management  System,  environment, 
instructor  and  friend  interactions  made  a  very  important  contribution  in  the  process  and  get 
instant feedback and instant help to others in need is very important at implementation process 
through the system. The pre‐service teachers reported a positive opinion aimed at achieving the 
integration of such systems into the process

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA44GT63BH
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Agâh tuğrul Korucu This is me

Publication Date June 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Korucu, A. (2016). STAJ YÖNETİM SİSTEMİNİN (ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI) GELİŞTİRİLMESİ VE GELİŞTİRİLEN SİSTEME YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 93-128.