Eğitim fakülteleri öğrencileri öğretmenlik uygulaması kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı farklı düzeylerdeki okullarda öğretmenlik deneyimi kazanmaya çalışmaktadırlar. Ancak mevcut durumda aynı bölümdeki öğrenciler bile farklı farklı okullarda öğretmenlik deneyimi kazanmaya çalışmaktadırlar ve birbirleri ile bilgi paylaşımları son derece sınırlıdır. Ayrıca öğrencilerin öğretim elemanları ile de gerekli düzeyde paylaşımlar yapmadıkları gözlenmektedir. Bu durumun olumsuz etkilerini azaltmayı amaçlayan bu çalışma kapsamında çevrimiçi bir sistem geliştirilerek bu dezavantajlar ortadan kaldırılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının geliştirilen staj yönetim sistemine yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma modeli benimsenmiş olup, öğretmen adaylarının geliştirilen sisteme yönelik görüşleri ile sistemin avantaj ve dezavantajları ortaya konulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2015‐2016 eğitim‐öğretim yılında NEÜ Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi BÖTE Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 50 bilgisayar öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmacının geliştirdiği yarı yapılandırılmış formdaki bulunan açık uçlu sorulara verilen cevaplar içerik analizi ile analiz edilmiş ve araştırma bulguları ortaya çıkarılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının Staj Yönetim Sisteminden memnun kaldıkları ortam‐öğretim elemanı ve arkadaş etkileşimlerinin süreçte kendilerine çok önemli katkı sağladığını ve anında geri bildirim almak ve diğer ihtiyacı olanlara sistem üzerinden anında yardımcı olmanın uygulama sürecinde çok önemli olduğunu vurgulamışlardır. Öğretmen adayları bu tür sistemlerin sürece entegrasyonunun sağlanmasına yönelik olumlu görüş bildirmişlerdir.
Education faculties’ students have been trying to gain teaching experiences within the
teaching practice at the different schools levels attached to the Ministry of National Education.
However, in the present case even same section students have been trying to gain teaching
experience in very different schools and sharing information with each other is extremely limited.
In addition, it is observed that the students didn't do share with instructors the necessary level.
Within the scope of this study, which aims to reduce the negative impacts of this situation by
developing an online system, it was attempted to eliminate these disadvantages. The purpose of
this study is determining the teacher candidates’ opinions about the developed internship
management system. The qualitative research model were adopted in this study, it were
demonstrated the advantages and disadvantages of the system with pre‐service teachers
opinions about the developed system. Study group was 50 pre‐service computer teachers
studying at NEU, Ahmet Kelesoglu Education Faculty Computer and Instructional Technologies
Department in 2015‐2016 Academic years. The research findings were revealed from given
answers to open‐ended questions at the developed semi‐structured form by researcher was
analyzed with content analysis. According to the obtained results from the findings, pre‐service
teachers emphasized that they satisfied with Internship Management System, environment,
instructor and friend interactions made a very important contribution in the process and get
instant feedback and instant help to others in need is very important at implementation process
through the system. The pre‐service teachers reported a positive opinion aimed at achieving the
integration of such systems into the process
Other ID | JA44GT63BH |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Submission Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |