Bu araştırmada ortaokulda Bilim Uygulamaları
dersini yürüten fen bilgisi öğretmenlerinin ilgili derse yönelik ders içeriği
ve nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bu amaca uygun olarak, çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni
kapsamında gerçekleştirlmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Amasya ili
merkezindeki dört farklı ortaokulda 2017-2018 eğitim-öğretim bahar yarıyılında
bilim uygulamaları dersine giren 6 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya
katılan öğretmenlerin seçiminde 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda bilim uygulamaları
dersine girmeleri temel ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırma verileri
öğretmenlerle görüşme sürecinde kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu
ile alınmıştır. Verileri toplama süreci içerisinde ise çalışma grubunu
oluşturan öğretmenlerle yüz yüze görüşülmüştür. Araştırma sonucu elde edilen
ham veriler betimleyici bakış açısına göre NVıvo programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak, bilim
uygulamaları dersinin öğretmenler tarafından yeni karşılaşılan bir durum olduğu
ve bu dersin yeterince anlaşılamadığı gerek yardımcı bir kaynağın olmaması
gerekse öğretmenlerin sınıfların kalabalık olduğunu gerekçe göstererek farklı
etkinliklere yer vermedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonunda
ilgililere, bilim uygulamaları dersinin hedefleri ve ders kapsamında
uygulanması beklenen etkinliklerin açıklanması, dersin öğretimine yönelik
hizmet içi eğitim ya da kurlar verilmesi, derse ilişkin malzeme yetersizliğinin
giderilmesi vb. gibi gerekli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Submission Date | November 1, 2019 |
Acceptance Date | November 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 3 |