Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesine İlişkin Görüşleri

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 22, 31.03.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı, günümüzde öğretmen mesleki gelişiminde gittikçe artan biçimde ilgi görmeye başlayan ders imecesi mesleki gelişim modeline yönelik matematik öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda araştırma nitel araştırma yöntemlerinden tekli durum çalışması deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında İç Anadolu Bölgesindeki bir büyükşehirin bir merkez ilçesinde bulunan 7 farklı resmi ortaokulda görev yapan ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen (39) matematik öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı görüş formuyla toplanmıştır. Verilerin analizi, anlamsal içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, verilerin iki ana kategoride toplandığını ortaya koymuştur: ders imecesinin avantajları ve ders imecesinin dezavantajları. Ayrıca, araştırma bulgularına dayalı olarak ileri araştırmalar için bazı önerilerde de bulunulmuştur.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Armstrong, A. (2011). Lesson study puts a collaborative lens on student learning. Tools for Schools, 14(4), 1-3.
  • Ayantaş, T. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek bilgisi yeterliklerinin geliştirilmesinde ders imecesi uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aykan, A. (2019). Öğretmen adayları açısından ders araştırması modelinin mesleki gelişim kapsamında incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Baba, T. (2007). Japanese education and lesson study: An overview. In M. Isoda, M. Stephens, Y. Ohara & T. Miyakawa (Eds.), Japanese Lesson Study in mathematics: Its impact, diversity and potential for educational improvement. Singapore: World Scientific Publishing.
  • Baki, G. Ö. (2017). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişim sürecinin incelenmesi: Ders imecesi modeli. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Baki, M. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi: bir ders imecesi (Lesson Study) çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi, Trabzon.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Boran, E., & Tarım, K. (2016).Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders imecesi hakkındaki görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 259-273.
  • Borko, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the Terrain. Educational Researcher, 33(8), 3-15.
  • Bozkurt, E., & Yetkin-Özdemir, İ. E. (2016). Ders araştırması yürütmüş üç matematik öğretmeninden yansımalar. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 272-289.
  • Bozkuş, F., Kablan, Z., Pak, K., Özdişçi, S., Özdemir, A., Aydın, M., & Boğazlıyan, D. (2017). Ders imecesi (lesson study) modeli hakkında uygulayıcı görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turksh or Turkic, 12(28), 141-160.
  • Briggs, A. R. J., & Sommefeldt, D. (2002). Managing effective learning and teaching. London: Paul Chapman Publishing, A Sage Publications Company.
  • Budak, İ., Budak, A., Bozkurt, I., & Kaygın B. (2012). Matematik öğretmen adaylarıyla bir ders araştırması uygulaması.E-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 1606-1617.
  • Buldu, M. (2014). Öğretmen yeterlik düzeyi değerlendirmesi ve mesleki gelişim eğitimleri planlaması üzerine bir öneri. Milli Eğitim, 44(204), 114-134.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim, 194, 31-32.
  • Bütün, M. (2012). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının uygulanan zenginleştirilmiş program sürecinde matematiği öğretme bilgilerinin gelişimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Cerbin, W., & Kopp, B. (2006). Lesson study as a model for building pedagogical knowledge and improving teaching, İnternational Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 18(3), 250-257.
  • Chokski, S., & Fernandez, c. (2004). Challenges to importing Japanese lesson study: Concerns, misconceptions, and nuances, Phi Delta Kappan, 85(6), 520-525.
  • Çiftçi, Ş. K. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin alan bilgilerinin öğretim materyali geliştirme temelli mesleki gelişim çalışması bağlamında incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Clark, L.H., & Starr, I.S. (1991). Secondary and middle school teaching methods (6th Edition). New York: MacMillan Publishing Company.
  • Coenders, F., & Verhoef, N. (2019). Lesson Study: professional development (PD) for beginning and experienced teachers. Professional Development in Education, 45(2), 217–230.
  • Cooper, P. J., Calloway-Thomas, C., & Simonds, C. (2007). Intercultural communication. A text with readings. Essex, Eng¬land: Pearson Education Inc.
  • Creswell, J. W. (2012). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th Edition). London: SAGE Publications.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & research design choosing among five approaches (3rd Ed.). Thousand Oaks, CA SAGE Publications.
  • Desimone, L. M. (2009). Improving impact studies of teachers’ professional development: toward better conceptualizations and measures. Educational researcher, 38(3), 181-199.
  • Doğan, Z. Y. (2018). Ders araştırma modelinin, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri üzerindeki değişimin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doig, B., & Groves, S. (2011). Japanese Lesson Study: Teacher Professional Development through Communities of Inquiry. Mathematics Teacher Education and Development, 13(1), 77-93.
  • Dudley, P. (2014). Lesson study: A handbook. Re¬trieved August 25, 2019 from www.lessonstudy.co.uk.
  • Elçiçek, Z. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişimine ilişkin bir model geliştirme çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Fujii, T. (2013). Implementing Japanese lesson study in foreign countries: Misconceptions revealed. Mathematics Teacher Education and Development, MERGA.
  • Fullan, M. G., & Miles, M. B. (1992). Getting reform right: What works and what doesn't. Phi Delta Kappan, 73(10), 745-752.
  • Gözel, E. (2017). Sınıf öğretmenlerinin problem çözmeye dayalı ders imecesi bilgilerinin gelişiminin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi (EKUDAR), 3(3), 48-62.
  • Gudmunsdottir, S. (1990). Values in pedagogical content knowledge. Journal of Teacher Education, 41(3), 44-52.
  • Güneş, F. (2016). Mesleki gelişim yaklaşımları ve öğretmen yetiştirme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1007-1008.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and teaching: theory and practice, 8(3), 381-391.
  • Hart, L. C., Alston, A., & Murata, A. (Eds.). (2011). Lesson study research and practice in mathematics education. Springer Science+Business Media B.V. 2011.
  • Hofstede, G. (2009). Geert Hofstede’s cultural dimensions. Country comparison. Re¬trieved November 13, 2019 from https://www.hofstede-insights.com/country-comparison.
  • Hofstede, G. H. (1980). Culture consequences: International dif¬ferences in work-related values. London: Sage.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Özel Sayı, 41-56.
  • Jacobs, D. B. (2012). Japonya’da fen ve fizik öğretmenlerinin mesleki gelişimi ve mesleki gelişimde Japon yaklaşımı: ‘Ders araştırması’. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(2), 33-54.
  • Kandemir, E. M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin öğretim becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama: ders imecesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Karabuğa, F. (2018). İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerle ders araştırması uygulaması: İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin mesleki gelişimi için sosyal yapılandırmacı bir bakış açısı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kotelawala, U. (2013). Lesson study in a methods course: connecting teacher education to the field. The Teacher Educator, 47(1), 67-89.
  • Landis, J, R., & Koch, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Lewis, C. (2000, April). Lesson study: the core of Japanese professional development. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Lewis, C. (2002). Does lesson study have a future in the United States? Nagoya Journal of Education and Human Development, 1(1), 1-23.
  • Lewis, C. C., & Tsuchida, I. (1999). A lesson is like swiftly flowing river: How research lessons improve Japanese education, İmproving Schools, 2(1), 48-56.
  • Lewis, C., Perry, R., & Murata, A. (2006). How should research contribute to instructional improvement? The case of lesson study. Educational Researcher, 35(3), 3-14.
  • Loucks-Horsley, S., Styles, K., & Hewson, P. (1996, May). Principles of effective professional development for mathematics and science education: A synthesis of standards. NISE Brief, 1(1). Madison, WI: National Institute for Science Education.
  • MacNealy, M. (1999). Strategies for empirical research in writing. New York, NY: Longman.
  • Merriam, S.B. (2013). Qualitative research a guide to design and implementation. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Mid-continent Research for Education and Learning (McREL). (2001).What are the characteristics of effective professional development for mathematics, pg. 30-31 From EdThoughts: What we know about mathematics teaching and learning. Re¬trieved November 10, 2019 from http://www.mcrel.org/PDF/EDThoughtsMath/6804IR_ED ThoughtsMath_14.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2005). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (9-12. sınıflar). Ankara.
  • Mokhele, M. L. (2017). Lesson Study as a professional development model for improving teacher’s mathematics education. Journal of Social Sciences and Humanities, Special Issue 2, 49-56.
  • Murata, A., & Takahaski, A. (2002). Vehicle to connect theory, research, and practice: How teacher thinking changes in district-level lesson stduy in Japan. PME Teacher Knowledge, 1(4), 1-11.
  • Önala, S. (2016). Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişim programlarıyla ilgili değerlendirme ve beklentileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Özaltun, A. (2014).Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişimleri: öğrenci düşüncesi bilgisinin öğretime yansıması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(3), 233-244.
  • Özen, D. (2015).Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik düşünmelerinin geliştirilmesi: bir ders imecesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Powe, K.W. (1993). Values education and the local school board, Updating School Board Policies, 24(6), 1-4.
  • Riales, J. W. (2011). An examination of secondary mathematics teachers’ TPACK development through particiption ina technology-based lesson study. Unpublished Doctoral Dissertation, The University of Mississippi, United States.
  • Robinson, N. & Leikin, R. (2011). One teacher, two lessons: The lesson study process. International Journal of Science and Mathematics Education, 10(1), 139-161.
  • Seferoğlu, S. S. (2001).Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri. Milli Eğitim, 149, 12-18.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sezgin, F., Koşar, S., Er, E., & Şahin, F. (2014). Fen-edebiyat fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin alan eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 217-229.
  • Scollon, R., & Scollon, S. W. (1995). Intercultural communication: A discourse approach. Oxford, UK: Blackwell.
  • Stigler, J., & Hiebert, J. (2016). Lesson Study, improvement, and the importing of cultural routines. ZDM- The International Journal of Mathematics Education, 48(4), 581-587
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Triwaranyu, C. (2007). Models and strategies for initial implementation of Lesson Study in schools. International Forum of Teaching and Studies, 3(3). 48-79. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2019). 11. Kalkınma Planı (2019-2023). Ankara.
  • Venaik, S., & Brewer, P. A. (2008, June-July). Contradictions in national culture: Hofstede vs GLOBE. In J. Cantwell, & T. Kiyak (Eds.), 50th annual meeting of the academy of international business (AIB) (p. 274). Milan, Italy.
  • Wells, M. (2014). Elements of effective and sustainable professional learning. Professional Development in Education, 40(3), 488-504.
  • Wu, H. (1999). Professional development of mathematics teachers. Notices of the Ams, 4(5), 535-542.
  • Yamuitzky, G. S. (2010). Elementary Teachers’ perspectives on the impact that lesson study participation had on their mathematical content and pedgogical content knowledge. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Pittsburgh.
  • Yarema, C. N. (2010). Mathematics teachers’ views of accountability testing revealed through lesson study. Mathematics Teacher Education and Development, 12(1), 3-18.
  • Yaylacı, A. F. (2013).Öğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine ilişkin yaklaşım sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 25-40.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yurdakul, R. (2019). Matematik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimlerinde ders imecesi modelinin uygulama sürecini kolaylaştırmaya yönelik bir web sitesinin tasarlanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Yüzbaşıoğlu, S. (2016).Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde ders araştırması modeline yönelik öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 22, 31.03.2020

Abstract

Project Number

-

References

  • Armstrong, A. (2011). Lesson study puts a collaborative lens on student learning. Tools for Schools, 14(4), 1-3.
  • Ayantaş, T. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının meslek bilgisi yeterliklerinin geliştirilmesinde ders imecesi uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aykan, A. (2019). Öğretmen adayları açısından ders araştırması modelinin mesleki gelişim kapsamında incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Baba, T. (2007). Japanese education and lesson study: An overview. In M. Isoda, M. Stephens, Y. Ohara & T. Miyakawa (Eds.), Japanese Lesson Study in mathematics: Its impact, diversity and potential for educational improvement. Singapore: World Scientific Publishing.
  • Baki, G. Ö. (2017). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişim sürecinin incelenmesi: Ders imecesi modeli. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Baki, M. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi: bir ders imecesi (Lesson Study) çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi, Trabzon.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Boran, E., & Tarım, K. (2016).Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders imecesi hakkındaki görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 259-273.
  • Borko, H. (2004). Professional development and teacher learning: Mapping the Terrain. Educational Researcher, 33(8), 3-15.
  • Bozkurt, E., & Yetkin-Özdemir, İ. E. (2016). Ders araştırması yürütmüş üç matematik öğretmeninden yansımalar. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 272-289.
  • Bozkuş, F., Kablan, Z., Pak, K., Özdişçi, S., Özdemir, A., Aydın, M., & Boğazlıyan, D. (2017). Ders imecesi (lesson study) modeli hakkında uygulayıcı görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turksh or Turkic, 12(28), 141-160.
  • Briggs, A. R. J., & Sommefeldt, D. (2002). Managing effective learning and teaching. London: Paul Chapman Publishing, A Sage Publications Company.
  • Budak, İ., Budak, A., Bozkurt, I., & Kaygın B. (2012). Matematik öğretmen adaylarıyla bir ders araştırması uygulaması.E-Journal of New World Sciences Academy, 6(2), 1606-1617.
  • Buldu, M. (2014). Öğretmen yeterlik düzeyi değerlendirmesi ve mesleki gelişim eğitimleri planlaması üzerine bir öneri. Milli Eğitim, 44(204), 114-134.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim, 194, 31-32.
  • Bütün, M. (2012). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının uygulanan zenginleştirilmiş program sürecinde matematiği öğretme bilgilerinin gelişimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Cerbin, W., & Kopp, B. (2006). Lesson study as a model for building pedagogical knowledge and improving teaching, İnternational Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 18(3), 250-257.
  • Chokski, S., & Fernandez, c. (2004). Challenges to importing Japanese lesson study: Concerns, misconceptions, and nuances, Phi Delta Kappan, 85(6), 520-525.
  • Çiftçi, Ş. K. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin alan bilgilerinin öğretim materyali geliştirme temelli mesleki gelişim çalışması bağlamında incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Clark, L.H., & Starr, I.S. (1991). Secondary and middle school teaching methods (6th Edition). New York: MacMillan Publishing Company.
  • Coenders, F., & Verhoef, N. (2019). Lesson Study: professional development (PD) for beginning and experienced teachers. Professional Development in Education, 45(2), 217–230.
  • Cooper, P. J., Calloway-Thomas, C., & Simonds, C. (2007). Intercultural communication. A text with readings. Essex, Eng¬land: Pearson Education Inc.
  • Creswell, J. W. (2012). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th Edition). London: SAGE Publications.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & research design choosing among five approaches (3rd Ed.). Thousand Oaks, CA SAGE Publications.
  • Desimone, L. M. (2009). Improving impact studies of teachers’ professional development: toward better conceptualizations and measures. Educational researcher, 38(3), 181-199.
  • Doğan, Z. Y. (2018). Ders araştırma modelinin, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri üzerindeki değişimin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doig, B., & Groves, S. (2011). Japanese Lesson Study: Teacher Professional Development through Communities of Inquiry. Mathematics Teacher Education and Development, 13(1), 77-93.
  • Dudley, P. (2014). Lesson study: A handbook. Re¬trieved August 25, 2019 from www.lessonstudy.co.uk.
  • Elçiçek, Z. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişimine ilişkin bir model geliştirme çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Fujii, T. (2013). Implementing Japanese lesson study in foreign countries: Misconceptions revealed. Mathematics Teacher Education and Development, MERGA.
  • Fullan, M. G., & Miles, M. B. (1992). Getting reform right: What works and what doesn't. Phi Delta Kappan, 73(10), 745-752.
  • Gözel, E. (2017). Sınıf öğretmenlerinin problem çözmeye dayalı ders imecesi bilgilerinin gelişiminin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi (EKUDAR), 3(3), 48-62.
  • Gudmunsdottir, S. (1990). Values in pedagogical content knowledge. Journal of Teacher Education, 41(3), 44-52.
  • Güneş, F. (2016). Mesleki gelişim yaklaşımları ve öğretmen yetiştirme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1007-1008.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and teaching: theory and practice, 8(3), 381-391.
  • Hart, L. C., Alston, A., & Murata, A. (Eds.). (2011). Lesson study research and practice in mathematics education. Springer Science+Business Media B.V. 2011.
  • Hofstede, G. (2009). Geert Hofstede’s cultural dimensions. Country comparison. Re¬trieved November 13, 2019 from https://www.hofstede-insights.com/country-comparison.
  • Hofstede, G. H. (1980). Culture consequences: International dif¬ferences in work-related values. London: Sage.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Özel Sayı, 41-56.
  • Jacobs, D. B. (2012). Japonya’da fen ve fizik öğretmenlerinin mesleki gelişimi ve mesleki gelişimde Japon yaklaşımı: ‘Ders araştırması’. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(2), 33-54.
  • Kandemir, E. M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin öğretim becerilerini geliştirmeye yönelik bir uygulama: ders imecesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Karabuğa, F. (2018). İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerle ders araştırması uygulaması: İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin mesleki gelişimi için sosyal yapılandırmacı bir bakış açısı. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kotelawala, U. (2013). Lesson study in a methods course: connecting teacher education to the field. The Teacher Educator, 47(1), 67-89.
  • Landis, J, R., & Koch, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Lewis, C. (2000, April). Lesson study: the core of Japanese professional development. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Lewis, C. (2002). Does lesson study have a future in the United States? Nagoya Journal of Education and Human Development, 1(1), 1-23.
  • Lewis, C. C., & Tsuchida, I. (1999). A lesson is like swiftly flowing river: How research lessons improve Japanese education, İmproving Schools, 2(1), 48-56.
  • Lewis, C., Perry, R., & Murata, A. (2006). How should research contribute to instructional improvement? The case of lesson study. Educational Researcher, 35(3), 3-14.
  • Loucks-Horsley, S., Styles, K., & Hewson, P. (1996, May). Principles of effective professional development for mathematics and science education: A synthesis of standards. NISE Brief, 1(1). Madison, WI: National Institute for Science Education.
  • MacNealy, M. (1999). Strategies for empirical research in writing. New York, NY: Longman.
  • Merriam, S.B. (2013). Qualitative research a guide to design and implementation. New York: John Wiley & Sons Inc.
  • Mid-continent Research for Education and Learning (McREL). (2001).What are the characteristics of effective professional development for mathematics, pg. 30-31 From EdThoughts: What we know about mathematics teaching and learning. Re¬trieved November 10, 2019 from http://www.mcrel.org/PDF/EDThoughtsMath/6804IR_ED ThoughtsMath_14.pdf.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2005). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (9-12. sınıflar). Ankara.
  • Mokhele, M. L. (2017). Lesson Study as a professional development model for improving teacher’s mathematics education. Journal of Social Sciences and Humanities, Special Issue 2, 49-56.
  • Murata, A., & Takahaski, A. (2002). Vehicle to connect theory, research, and practice: How teacher thinking changes in district-level lesson stduy in Japan. PME Teacher Knowledge, 1(4), 1-11.
  • Önala, S. (2016). Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişim programlarıyla ilgili değerlendirme ve beklentileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Özaltun, A. (2014).Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişimleri: öğrenci düşüncesi bilgisinin öğretime yansıması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(3), 233-244.
  • Özen, D. (2015).Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik düşünmelerinin geliştirilmesi: bir ders imecesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Powe, K.W. (1993). Values education and the local school board, Updating School Board Policies, 24(6), 1-4.
  • Riales, J. W. (2011). An examination of secondary mathematics teachers’ TPACK development through particiption ina technology-based lesson study. Unpublished Doctoral Dissertation, The University of Mississippi, United States.
  • Robinson, N. & Leikin, R. (2011). One teacher, two lessons: The lesson study process. International Journal of Science and Mathematics Education, 10(1), 139-161.
  • Seferoğlu, S. S. (2001).Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri. Milli Eğitim, 149, 12-18.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sezgin, F., Koşar, S., Er, E., & Şahin, F. (2014). Fen-edebiyat fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin alan eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 217-229.
  • Scollon, R., & Scollon, S. W. (1995). Intercultural communication: A discourse approach. Oxford, UK: Blackwell.
  • Stigler, J., & Hiebert, J. (2016). Lesson Study, improvement, and the importing of cultural routines. ZDM- The International Journal of Mathematics Education, 48(4), 581-587
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Triwaranyu, C. (2007). Models and strategies for initial implementation of Lesson Study in schools. International Forum of Teaching and Studies, 3(3). 48-79. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2019). 11. Kalkınma Planı (2019-2023). Ankara.
  • Venaik, S., & Brewer, P. A. (2008, June-July). Contradictions in national culture: Hofstede vs GLOBE. In J. Cantwell, & T. Kiyak (Eds.), 50th annual meeting of the academy of international business (AIB) (p. 274). Milan, Italy.
  • Wells, M. (2014). Elements of effective and sustainable professional learning. Professional Development in Education, 40(3), 488-504.
  • Wu, H. (1999). Professional development of mathematics teachers. Notices of the Ams, 4(5), 535-542.
  • Yamuitzky, G. S. (2010). Elementary Teachers’ perspectives on the impact that lesson study participation had on their mathematical content and pedgogical content knowledge. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Pittsburgh.
  • Yarema, C. N. (2010). Mathematics teachers’ views of accountability testing revealed through lesson study. Mathematics Teacher Education and Development, 12(1), 3-18.
  • Yaylacı, A. F. (2013).Öğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine ilişkin yaklaşım sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 25-40.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yurdakul, R. (2019). Matematik öğretmenlerinin hizmet içi eğitimlerinde ders imecesi modelinin uygulama sürecini kolaylaştırmaya yönelik bir web sitesinin tasarlanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Yüzbaşıoğlu, S. (2016).Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde ders araştırması modeline yönelik öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 79 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Ogün Bilge

Yüksel Dede 0000-0001-7634-4908

Project Number -
Publication Date March 31, 2020
Submission Date November 28, 2019
Acceptance Date March 13, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Bilge, O., & Dede, Y. (2020). Matematik Öğretmenlerinin Ders İmecesine İlişkin Görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-22.