Araştırmada öğretmen
adaylarının duygusal zeka ve mesleğe yönelik kaygı düzeylerinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel
tarama modeli içerisinde yer alan ilişkisel tarama yönteminden
yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde
Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
bölümünde öğrenim gören 80 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak; Kişisel Bilgi Formu”, “Duygusal Zeka Ölçeği” ve “Öğretmenlik Mesleğine
Yönelik Kaygı Ölçeği”’nden yararlanılmıştır. Araştırmada
verilerin analizi betimsel istatistik, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey
HSD testi ve korelasyon analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda öğretmen adaylarının duygusal zeka ve mesleğe yönelik kaygılarının orta
düzeyde olduğu ve birbirleri ile ilişkili ifadeler oldukları elde edilmiştir. Öğretmen
adaylarının duygusal zeka düzeyleri çeşitli değişkenler açısından ele alındığında, istatistiksel sonuçlarda anlamlı bir fark
gözlemlenmemiştir. Öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin ise sadece okumakta
oldukları anabilim dallarına ve yaşadıkları yere bağlı olduğu ortaya çıkmıştır.
In the study, the aim is to examine
pre-service teachers’ emotional intelligence and profession-related anxiety
levels according to various variables. Correlational survey method which is
part of the descriptive survey model was used in the study. Sampling of the
study consists of 80 pre-service teachers enrolled at the Department of
Mathematics and Science Education at a state university in Ankara during the
Spring semester of 2017-2018 academic year. “Personal Information Form,”
Emotional Intelligence Scale,” and “Anxiety Scale for Teaching as a Profession”
were used as data gathering tools. Data of the study were analyzed through
descriptive statistics, one-way analysis of variance (ANOVA), Tukey HSD test,
and correlation analysis. At the end of the study, it was obtained that
pre-service teachers’ emotional intelligence and profession-related anxiety
levels were at an intermediate level, and that there were related expressions.
When emotional levels of pre-service teachers were examined through various
variables, no statistically meaningful difference was observed. It was also
revealed that their anxiety levels were related only to the departments they
enrolled at and the place they live in.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 39 Issue: 3 |